Powstała wersja Monopoly skierowana do oszustów

2018-02-02
Powstała wersja Monopoly skierowana do oszustów

Firma Hasbro stworzyła specjalną edycję swojej kultowej gry, w której nieczyste zagrywki są z definicji wpisane w rozgrywkę.

Grając w Monopoly (lub, biorąc pod uwagę nasz rodzimy klimat, Eurobiznes) chyba każdy z nas uległ choć raz pokusie, żeby podebrać nieco kasy z banku gdy akurat inni gracze nie patrzyli, lub też zatrzymać się na innym polu, niż powinniśmy, aby uniknąć kosztownego postoju. Twórcy gry doskonale zdają sobie sprawę z takiego stanu rzeczy i niebawem do sprzedaży trafi specjalna edycja Monopoly o nazwie Cheater’s Edition.

 

 

Zasady oryginalnego Monopoly zostały nieco zmodyfikowane – tak, aby wręcz zachęcać graczy do stosowania nieczystych zagrywek. Cel gry się nie zmienia – nadal wygrywa ten, kto na koniec gry będzie dysponował największym majątkiem, biorąc pod uwagę zarówno gotówkę, jak i posiadane nieruchomości. Nowym elementem gry jest dodatkowa talia kart, która nakazuje graczowi dokonywać oszustw. Wśród nich znalazły się między innymi możliwość usunięcia hotelu innemu graczowi z jego posiadłości, kradzież pieniędzy z banku, postawienie hotelu na swoim polu nawet w sytuacji, gdy nie spełniamy określonych warunków, a także poruszenie pionkiem innego gracza zamiast swoim. Jest oczywiście druga strona medalu – jeśli inni gracze złapią nas na oszustwie, poniesiemy stosowną karę.

 

 

W edycji znalazło się kilka innych modyfikacji. Tym razem rozgrywka nie ma jednego, ustalonego na początku bankiera – co turę inny gracz wciela się w tę rolę. Na planszy znalazły się również pola, na których można umieścić dom lub hotel bez płacenia.

 

„Niedawne badania przeprowadzone przez naszą firmę dowiodły, że niemal połowa graczy Monopoly oszukuje podczas rozgrywki lub stara się to robić – postanowiliśmy więc stworzyć edycję gry, która wychodzi naprzeciw ich oczekiwaniom” – powiedział Jonathan Berkowitz z Hasbro.

 

Gra trafi do sprzedaży jesienią 2018 roku.

 

foto: Hasbro

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska