Dlaczego filmy Marvela są popularniejsze od DC? Jest naukowa odpowiedź

2018-02-14
Dlaczego filmy Marvela są popularniejsze od DC? Jest naukowa odpowiedź

Marvel od jakiegoś czasu dominuje w kinematografii. Przynajmniej, jeśli chodzi o franczyzę superbohaterów. Odkąd na ekrany wszedł w 2008 roku „Iron Man” .Marvel wypuścił aż 18 filmów. Właśnie mamy premierę „Black Panther”, który przez krytyków jest wynoszony pod niebiosa.

Odwieczny konkurent Marvela, czyli DC, ma koncie wiele sukcesów, z serią „Mroczny Rycerz” na czele. Filmy DC uważane są często za lepsze od komercyjnych produkcji Marvela. Np. ostatnia produkcja „Wonder Woman” zebrała bardzo dobre recenzje.

 

Teraz wreszcie możemy dowiedzieć się, dlaczego filmy Marvela królują nad DC. Według nowych danych ZappiStore, firmy zajmującej się badaniami rynkowymi, ludzie wolą superbohaterów Marvela od superbohaterów DC, ponieważ mogą związać się z nimi emocjonalnie, skuteczniej zaangażować w ich losy. Uwielbiamy odczuwać wszystkie ich udczucia.

 

W badaniu naukowcy pokazali uczestnikom wiele zwiastunów filmów Marvela i DC, a potem obserwowali mimikę ich twarzy za pomocą oprogramowania do rozpoznawania emocji (nazywa się Affectiva. To nie wszystko. Analizowali też, w jaki sposób badani dzielili się trailerami na swoich profilach społecznościowych.

 

Wyniki testów wykazały, że trailery DC miały bardzo pozytywne reakcje emocjonalne, ale podczas scen z efektami specjalnymi, głównie scenami wybuchów. A nie fragmentami z postaciami. Dzięki filmom Marvela uczestnicy pozytywnie reagowali na dowcipy postaci. Angażowali się też w ich emocje.

 

Najbardziej pozytywnie przyjęty zwiastun (78 proc. ocen na „tak”) był zwiastunem „Strażników Galaktyki 2”. Tuż za nim uplasował się trailer „Avenger's: Civil War”. Trzecie miejsce zajęła „Liga Sprawiedliwości” DC (71 proc.).

 

A zatem: świetne efekty specjalne i eksplozje sprawiają, że filmy DC są fajne i względnie udane, ale to, na co publiczność naprawdę zwraca uwagę, to postacie i ich emocje. A te dają filmy Marvela.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska