Pierwszy drink zmieszany falami dźwiękowymi

2018-03-14
Pierwszy drink zmieszany falami dźwiękowymi

Jeśli uważacie, że koktajl to po prostu wódka z sokiem, to pomysły współczesnych barmanów nie przypadną wam do gustu. Nam się podobają, bo kreatywność tych kolesi jest oszałamiająca.

Wielokrotnie nagradzani na światowych konkursach kreatorzy koktajli z baru The Columbia Room w Waszyngtonie, wymyślają najdziksze innowacje. Ostatnio postanowili mieszać koktajle dźwiękiem. Ciekawe, co by na to powiedział James Bond.

Żeby być bardziej precyzyjnym, barmani wykorzystują cynematykę. To nauka o kształcie fal kulistych. Wprawia się w wibracje płyny, kolidy i ciała stałe, po czym obserwuje się jak rozchodzą się fale.

Alkoholowe fale

Korzystając z cynematyki barmani z The Colombia Room wzięli misy używane do medytacji lub tworzenia muzyki, wprawili je w wibracje i zaczęli falami mieszać koktajl w stylu ponczu. Przekonajcie się sami, na filmiku, jak to się robiło.

Jak barmani wpadli na ten pomysł? „Nasz genialny szef kuchni, Johnny Spero, badał fale dźwiękowe i znalazł kilka filmów o cynematyce i wykorzystaniu częstotliwości fal, aby fizycznie zmieniać je w ciała stałe lub ciecze” - wyjaśnia jeden z szefów The Colombia Room J.P. Fetherston. - „Doprowadziło nas to do dźwiękowych mis, które są używane zarówno jako instrumenty, jak i jako narzędzia dla muzykoterapeutów, uzdrawiaczy dźwięku i praktyków jogi”.

Od tego odkrycia był już tylko krok do mieszania koktajli, wywoływania kojącego tonu, który – jak wierzą barmani – ma jakiś wpływ na gości i konsumentów. „Niektóre pomysły są po prostu zbyt zabawne i zbyt unikalne, aby można je było zignorować” - twierdzi ekipa waszyngtońskiego baru.

Zakąska pod cynematykę

Potem trzeba już tylko było stworzyć menu degustacyjne – nazwano je Spectrum – i można było zapraszać pierwszych gości. Przyznacie, że pomysł odjechany. Można się spodziewać, że barmani z Waszyngtonu zaczną wkrótce dostawać pierwsze nagrody na międzynarodowych konkursach.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska