Nie możesz spać w czasie upału? Oto kilka wskazówek, aby to zmienić

2018-08-20
Nie możesz spać w czasie upału? Oto kilka wskazówek, aby to zmienić

Brak snu może doprowadzić do różnego rodzaju problemów, do których zaliczają się m.in. trudności w pracy. Gdy upał nie daje nam żyć, to warto zastosować kilka trików, aby uczynić go bardziej znośnym.

Temperatura ciała człowieka waha się między 36 a 37 stopni Celsjusza. Najczęściej najniższa ciepłota obserwowana jest w nocy oraz nad ranem, tuż po przebudzeniu. Jeżeli jednak jest nam w nocy za gorąco, to ma to diametralny wpływ na jakość snu. Generalnie najlepsza temperatura w sypialni zależy od osobistych preferencji, ale powinna mieścić się w granicach od 18 do 21 stopni Celsjusza. Niestety szczególnie podczas letnich upałów ten pułap jest bardzo często przekraczany.

W jaki sposób sobie z tym poradzić? Oto kilka porad:

Chłodniejsza sypialnia

Można schładzać sypialnię poprzez opuszczenie żaluzji w ciągu dnia. Jednak trzeba zachować ostrożność, bowiem grube i ciemne zasłony dają odwrotny efekt i czynią pomieszczenie gorętszym. A tego zdecydowanie nie chcemy.

Kwestia kołdry

Zrezygnuj z używania kołdry na rzecz prześcieradła. Ewentualnie można wybrać cienką kołdrę z wełny lub bawełny. Nie ma większego sensu przykrywać się czymś grubym lub wykonanym ze sztucznego materiału, gdy temperatura wokół jest wysoka.

Zamykanie okna

Należy zamykać okna w trakcie dnia, by upał nie dostał się do środka. Można je otworzyć wieczorem, jeżeli na dworze pojawił się powiew chłodnego powietrza. Przed snem warto też otworzyć okna w sypiali i przewietrzyć pokój.

Piżama 

Gruba piżama nie wchodzi w grę. Najlepiej mieć na sobie luźne ubranie wykonane z naturalnego włókna. Tym sposobem zapewnimy sobie większy komfort podczas snu.

Kąpiel przed snem

Choć zabrzmi to dziwnie, kąpiel przed snem może pomóc w zaśnięciu. Oczywiście temperatura wody nie może być za wysoka. Plusem kąpieli jest przede wszystkim to, że dzięki niej możemy się uspokoić i rozluźnić. A to może mieć niebagatelny wpływ na nasze zaśnięcie.

Inne sposoby na szybsze zaśnięcie

Są także różne ciekawe rozwiązania, które mogą pomóc zasnąć podczas upalnej nocy. Jednym z nich jest schładzanie poszewek na poduszki, wkładanie prześcieradła w reklamówce do zamrażalnika oraz umieszczanie miski z kostkami lodu pod włączonym wentylatorem. Ostatnia czynność powinna przyjemnie schłodzić sypialnie.

fot.iStock

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska