Reklamowo Kuba wart najwięcej. Więcej od Lewandowskiego!

2017-11-15
Reklamowo Kuba wart najwięcej. Więcej od Lewandowskiego!

Zaskakujące wyniki badania domu mediowego MediaCom. Wynika z nich, że najatrakcyjniejszym reklamowo sportowcem w Polsce jest Kuba Błaszczykowski. Wyprzedza swojego kolegę z zespołu i światową megagwiazdę Roberta Lewandowskiego.

Dlaczego Kuba ma „większą wartość”? To skomplikowane. Badanie MediaCom polega na przepytaniu wielu tysięcy osób (konkretnie 11 tys. w wieku 16-59 lat) i ocenę sportowców jeśli chodzi o 3 kryteria. Pierwszym jest siła (na którą składają się popularność i sympatia), drugim autorytet (czy osoba, o którą się pyta, ma wpływ na decyzje konsumenckie), wreszcie trzeci to spójność z reklamowanymi markami.

 

Oczywiście Lewandowski jest bardziej znany od Błaszczykowskiego, odnosi też większe sportowe sukcesy. Ale w połączeniu wymienionych kryteriów to Kuba okazuje się zwycięzcą, bo jest bardziej wiarygodny, uważany za przystępniejszego i sympatyczniejszego. Błaszczykowski zdobyła łącznie 119 punktów i w Polsce nie ma sobie równych.


Co ciekawe, Lewandowski nie jest też na drugim miejscu. Kolejnym sportowcem na liście jest bowiem Krzysztof Hołowczyc (117 punktów). Dopiero trzecie miejsce należy do Lewandowskiego i Marcina Gortata.

 

Jeśli chodzi o „wartość reklamową” to popularność i aktualne sukcesy nie są wcale najważniejsze. Równie ważna jest wiarygodność, doświadczenie. No i kluczowa odpowiedź na pytanie: czy jeśli dana osoba coś zareklamuje, to czy ludzie to kupią. Bo co z tego, że będą o tym mówić albo na to patrzeć. Muszą kupować.

 

Być może dlatego Krzysztof Hołowczyc jest tak wysoko na liście, Adam Małysz (dawno minęła małyszomania) wyprzedza Kamila Stocha i Piotra Żyłę, a Kuba kapitana swojej reprezentacji.


Fot: Wikimedia.commons.org

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska