Brak węglowodanów może skrócić Twoje życie

2018-08-20
Brak węglowodanów może skrócić Twoje życie

Mamy dobrą wiadomość dla łasuchów. Od dziś, nawet jeśli trzymacie się diety ubogiej w węglowodany, pączek czy czekoladka może ujść wam płazem. Wszystko z powodu badań, jakie opisał The Lancet.

Okazuje się bowiem, że dieta niskowęglowodanowa może skrócić nasze życie. Nie pozwala ona na spożywanie produktów z wysoką ich zawartością, czyli ciastek i szeroko rozumianych słodyczy, białego pieczywa a także, co najgorsze, piwa i pozostałych alkoholi.

Węglowodany a długowieczność

Na szczęście pojawiły się wyniki badań, które sprawdzały wpływ na nasze zdrowie diety opierającej się na niskim spożyciu węglowodanów. Ich wyniki jasno pokazują, że małe piwo lub paczka chipsów zjedzonych przed telewizorem wcale nie muszą być dla naszego organizmu takie destrukcyjne.

Badania przeprowadzono na  ponad 15 tys. Dorosłych osób w wieku od 45 do 64 lat mieszkających w różnych częściach Stanów Zjednoczonych. Naukowcy starali się aby nie były one ze sobą spokrewnione, by wykluczyć ewentualne uwarunkowania genetyczne. Jeśli chodzi o sam obiekt badań - był nim związek między spożyciem posiłków zawierających węglowodany a śmiertelnością. Eksperyment trwał przez 25 lat a jego wyniki mogą być dla niektórych zaskakujące się.

Okazuje się bowiem, że być może przy diecie ubogiej w węglowodany schudniemy, ale brak tego energetycznego elementu może przyczynić się do przedwczesnej śmierci. Oznacza to tylko tyle, że nie warto restrykcyjnie trzymać się diety ubogiej w cukry bo dla naszego zdrowia może to przynieść skutek odwrotny do zamierzonego.

Jaką dietę zastosować?

Naukowcy zbadali też drugą skrajność - czyli spożywanie posiłków bogatych w węglowodany. Okazało się, że również w tym przypadku wyniki są podobne. Czym więc powinniśmy się kierować przygotowując posiłki?

Najbezpieczniej jest utrzymać spożycie węglowodanów w posiłkach na poziomie 50-55 procent. Oznacza to, że pączek od czasu do czasu lub piwo nie przysporzy nam kłopotów a wręcz może pomóc ich uniknąć. Jednak jest też minus przeprowadzonych badań. Wynika z nich bowiem, że również dieta bazująca na mięsie i tłuszczach może być niezdrowa.

Najbardziej pomocne w walce o długowieczność jest spożywanie dużej ilości warzyw.

Wygląda zatem na to, że aby dłużej zachować dobrą formę i zdrowie wcale nie musimy bardzo restrykcyjnie trzymać się diety i unikać wszelkich smakołyków. Zjedzenie ich raz na jakiś czas może wyjść nam na zdrowie.

 

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska