T-Roc: pierwszy crossover Volkswagena

2017-08-28
T-Roc: pierwszy crossover Volkswagena

Volkswagen długo kazał czekać na "mniejszego Tiguana", kusząc autami koncepcyjnymi. Wreszcie zaprezentował T-Roca!

Przy rozmiarach wynoszących 4234 mm długości, 1819 mm szerokości i 1573 mm wysokości T-Roc świetnie wpisuje się w segment kompaktowych SUV-ów, a dzięki proporcjom prezentuje się bardzo dynamicznie.

 

To zasługa dużego rozstawu osi, który liczy 2603 mm i bardzo krótkich zwisów: przedni ma 831 mm, a tylny – jedynie 800 mm. W kabinie T-Roc’a jest wystarczająco miejsca dla 5 pasażerów.


 

Na przednich fotelach siedzi się tak, jak lubią użytkownicy SUV-ów, czyli wysoko – przynajmniej 572 mm nad ziemią. Z tyłu, dla zapewnienia dobrej widoczności do przodu także pasażerom tylnej kanapy, siedzi się nawet nieco wyżej. Siedzisko kanapy znajduje się 618 mm nad ziemią.


Pod względem pojemności bagażnika T-Roc również oferuje jedne z najlepszych parametrów w klasie. Pojemność bagażnika liczona do górnej krawędzi oparcia kanapy wynosi 445 l, a po jego złożeniu wzrasta do 1290 litrów. Tak przestronnego przedziału bagażowego nie ma żaden z konkurentów kompaktowego SUV-a Volkswagena.


 

Wzorem większych modeli marki z siedzibą w Wolfsburgu, także T-Roc’a będzie można wyposażyć w Active Info Display, czyli w zestaw elektronicznych wskaźników oraz w system multimedialny Composition Media z 8-calowym, pokrytym szkłem ekranem dotykowym o wyglądzie tabletu.

Długa lista systemów asystujących, na której jest aż 13 pozycji, obejmuje – między innymi – system monitorowania przestrzeni przed autem Front Assist z funkcją rozpoznawania pieszych i automatycznym hamowaniem w mieście, aktywny układ Lane Assist, system automatycznego hamowania po kolizji, aktywny tempomat działający w zakresie prędkości od 0 do 210 km/h (dla modeli z przekładnią DSG) i od 30 do 210 km/h (dla modeli z przekładnią mechaniczną), system rozpoznawania znaków drogowych i Traffic Jam Assist, czyli asystenta jazdy w korku.


 

Podobnie jak większy Tiguan, T-Roc będzie oferowany wyłącznie z silnikami turbodoładowanymi – trzema benzynowymi i trzema wysokoprężnymi, które będą dostępne w trzech poziomach mocy: 115 KM, 150 KM i 190 KM. Najsłabsze jednostki napędowe będą oferowane w połączeniu z napędem na przednie koła i z mechaniczną, 6-biegową przekładnią. W wypadku silników o mocy 150 KM klienci będą mogli wybrać układ przeniesienia napędu na przednie lub na cztery koła oraz 7-stopniową dwusprzęgłową przekładnię DSG. Obydwie jednostki napędowe o mocy 190 KM standardowo występują w połączeniu z napędem na cztery koła 4MOTION i z 7-stopniową przekładnią DSG o dwóch sprzęgłach.

 

Do sprzedaży w Polsce T-Roc trafi już jesienią 2017 roku.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska