Bentley Continental GT: zupełnie nowa jakość

2017-08-30
Bentley Continental GT: zupełnie nowa jakość

Poprzednik okazał się bestsellerem. Nowy model też nim pewnie będzie. Zmiany są poważne, także wizualne...

 

Bentley pokazał i ujawnił wszystkie szczegóły techniczne zupełnie nowego Continentala GT.

 

Brytyjska firma skonstruowała auto na bazie studyjnego EXP 10 Speed 6. Kształt auta jest teraz znacznie bardziej elegancki i dynamiczny. Bentley poprawił proporcje całego samochodu, nowa generacja ma dłuższy i niższy profil niż poprzednia wersja, ze względu umieszczenie przedniej osi o 135 mm dalej. Niższy jest nos, nieco dłuższa maska.

 

Najbardziej radykalne odejście jest od poprzednika jednak widoczne z tyłu, gdzie Bentley dał nowemu Continentalowi GT parę eliptycznych reflektorów. Odzwierciedlają one kształt rur wydechowych znajdujących się poniżej i pozwalają całemu samochodowi wyglądać zaskakująco elegancko z tyłu.

 

 

Rozstaw osi jest teraz dłuższy o 110 mm, a cały samochód o 25 mm. To dzięki nowej platformie MSB, która jest również używana w Porsche Panamerze.

Bentley twierdzi, że części używane do nowego Continentala GT są 82 procent robione na zamówienie. Model z silnikiem W12 jest o 85 kg lżejszy od poprzednika. Nadal jednak waga auta to spore 2 250 kg. Zważywszy, że cała karoseria samochodu jest wykonana z aluminium.

Pierwsze modele będą zasilane przez zaktualizowaną wersję silników benzynowych W12. Pojemność to 6 litrów, motory są połączone po raz pierwszy z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. Motor generuje moc 626 KM i moment obrotowy 900 Nm. To pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 3,7 sekundy. Prędkość maksymalna to 333 km/h.

 

 

Nowa generacja wyposażona jest w Bentley Dynamic Ride, system, który steruje i reguluje elektronicznie napędem, poprawia to komfort i dynamikę, pozwala dostosować ustawienia do preferencji kierowcy i warunków na drodze.

 

To, co system robi, to utrzymywanie samochodu na drodze podczas pokonywania zakrętów, poprzez przeciwdziałanie siłom poprzecznym. Wykorzystanie systemu elektrycznego 48V oznacza, że praktycznie nie ma opóźnień w reakcji Dynamic Ride. Poprawione zawieszenie pneumatyczne jest wyposażone w trzykomorowe sprężyny pneumatyczne, które są napełniane większą ilością powietrza w komfortowych warunkach.

 

Jeśli chodzi o kabinę, Bentley zrobił to, czego wszyscy się spodziewali. Wykorzystano wyłącznie naturalne materiały, w tym naturalne skóry i drewno. Sporo powierzchni jest drewnianych.

 

 

Ekran wyświetlacza ma przekątną 12,3-cala, a Bentley twierdzi, że jego jakość przypomina jakość wyświetlacza Retina. Ogromny ekran może się obracać lub schować za panelem z forniru. Bentley dodał również trzecią stronę do mechanizmu obrotowego, trzy analogowe tarcze wyświetlające temperaturę zewnętrzną, kompas i chronometr.

 

Produkcja rozpocznie się w tym roku, a pierwsze wozy zostaną dostarczone klientom wiosną 2018 r. Nie ma żadnych informacji dotyczących cen, ale nowa generacja będzie kosztowała zapewne nieco więcej od obecnej.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska