Elektryczny Leaf wreszcie ładny

2017-09-06
Elektryczny Leaf wreszcie ładny

Nissan zaprezentował nowego Leafa. Ma większą moc i zasięg. Ale przede wszystkim bardzo dobrze wygląda!

 

W pełni elektryczny i wyposażony w innowacyjne rozwiązania techniczne nowy Leaf jest pierwszym modelem Nissana w Europie, w którym zaoferowany zostanie pionierski system wspomagający kierowcę. Samochód będzie również wyposażony w technologię e-Pedal umożliwiającą sterowanie napędem i hamulcami w zupełnie nowy sposób.

 

Zasięg nowego Leafa zwiększył się do 378 km na jednym ładowaniu.

 

Inteligentna mobilność według Nissana to koncepcja zakładająca zmianę dotyczącą sposobu prowadzenia pojazdu oraz rozwinięcie roli samochodu, który w przyszłości powinien stać się czymś więcej niż tylko prostym środkiem transportu. Koncepcja ta określa plany Nissana w zakresie sposobu prowadzenia pojazdów, źródła ich napędu oraz integracji ze społeczeństwem.


 

Nowy Leaf to przykład zastosowania inteligentnej mobilności w praktyce, w modelu wyposażonym w pionierski system wspomagający kierowcę ProPILOT, zaawansowany, w pełni elektryczny zespół napędowy oraz funkcję komunikowania się z budynkami, do których jest podłączony, a nawet ich zasilania.

 

Najważniejszym elementem koncepcji Leafa jest e-powertrain, czyli elektryczny zespół napędowy, który oferuje wyższe niż w poprzednim modelu osiągi dzięki lepszej efektywności energetycznej, wyższemu momentowi obrotowemu i większej mocy. Uzupełnieniem nowego zespołu napędowego jest zaawansowany akumulator litowo-jonowy, który charakteryzuje się wyższą mocą i zdolnością magazynowania energii.

 

Dzięki podniesionej efektywności energetycznej nowy elektryczny zespół napędowy oferuje liniowe przyspieszenie, rozwijając moc 150 KM. Moment obrotowy wzrósł do 320 Nm, co skutkuje lepszym przyspieszeniem.

 

Zasięg nowego Nissana LEAF wydłużył się. Dla tych, którzy chcieliby pokonywać jeszcze dłuższe trasy niż 378 km bez wizyty na stacji ładowania, Nissan wprowadzi do sprzedaży pod koniec przyszłego roku droższą wersję, o zwiększonej mocy i większej pojemności akumulatorów. Wersja ta będzie zapewniała jeszcze większy zasięg.


 

Nowy Leaf jest wyposażony w trzy główne technologie inteligentnej jazdy. Pierwszą z nich jest zaawansowany system wspomagający kierowcę ProPilot. Ułatwia on jazdę jednym pasem autostrady, uwalniając kierowcę od stresu i sprzyjając relaksowi za kierownicą.

 

Drugi system to ProPilot Park, który zmieni podejście kierowców do parkowania. Po aktywacji systemu przejmuje on kontrolę nad kierowaniem, przyspieszaniem, hamowaniem i wyborem przełożenia, aby automatycznie wprowadzić samochód na stanowisko parkingowe. Dzięki niemu kierowcy będą mogli parkować bez stresu i bardziej precyzyjnie.

 

Trzecie rozwiązanie to e-Pedal – technologia, która zmieni sposób prowadzenia samochodu. Umożliwia ona ruszanie, zwiększanie i zmniejszanie prędkości oraz zatrzymywanie się poprzez samo operowanie pedałem przyspieszenia. Przy całkowicie zwolnionym pedale przyspieszenia układ odzyskiwania energii i hamulce cierne są włączane automatycznie, doprowadzając stopniowo do całkowitego zatrzymania się samochodu. Pojazd pozostaje nieruchomy – nawet na wzniesieniu – dopóki pedał przyspieszenia nie zostanie ponownie wciśnięty. E-Pedal umożliwia kierowcy czerpanie maksymalnej przyjemności z jazdy, gdy pozwala na to sytuacja na drodze.

 

W razie potrzeby gwałtownego zahamowania należy użyć konwencjonalnego pedału hamulca.

 

Stylistyka nowego Leafa nawiązuje do przyszłości. Z przodu nadwozia znalazł się charakterystyczny motyw litery V, znany z innych modeli Nissana, takich jak X-Trail i Qashqai. Sam grill jest natomiast niebieski, co stanowi nowy znak rozpoznawczy elektrycznych Nissanów.

 

Kabina nowego modelu również przeszła gruntowną modernizację w kierunku minimalizmu. Zastosowano w niej materiały w lepszym gatunku oraz poprawiono jakość spasowania i wykończenia poszczególnych elementów, aby klimat wnętrza odpowiadał wrażeniom z jazdy.

 

Kierowca i pasażerowie od razu zauważą charakterystyczne niebieskie przeszycia na fotelach, desce rozdzielczej i kierownicy oraz nowy wygląd 7‑calowego kolorowego (TFT) ekranu. Układ wyświetlacza został zmodyfikowany pod kątem łatwiejszego dostępu do najważniejszych funkcji, takich jak ustawienia systemu Safety Shield, stan naładowania akumulatora, wskaźnik mocy oraz ustawienia systemu audio i nawigacji.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska