Topowa Panamera: 3,4 sekundy do setki!

2017-09-27
Topowa Panamera: 3,4 sekundy do setki!

Flagowy wariant Porsche Panamery ma napęd hybrydowy. I oszałamiające osiągi. Taka limuzyna ma sens.

 

Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo ma 4-litrowy silnik V8 połączony z jednostką elektryczną. Układ generuje moc 680 KM, a przy prędkości obrotowej niewiele przekraczającej obroty biegu jałowego zapewnia 850 Nm momentu obrotowego. W efekcie pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,4 s i osiągnięcie prędkości maksymalnej 310 km/h.

 

W trybie całkowicie elektrycznym najmocniejsza odmiana Sport Turismo może pokonać do 49 km z zerową emisją spalin. Ale nie tylko równowaga pomiędzy osiągami a efektywnością sprawia, że Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo jest propozycją niespotykaną w segmencie samochodów luksusowych. Panamera w tej wersji jest – uwaga – praktyczna!

 

 

 

Od 0 do 100 km/h w 3,4 s i zużycie paliwa 3 l/100 km

 

Technologia „doładowania” wykorzystana w seryjnie produkowanym, czteronapędowym modelu pochodzi z supersportowego Porsche 918 Spyder. Już przy 1400 obr./min duet w postaci „V ósemki” biturbo (550 KM) i jednostki elektrycznej (136 KM) generuje maksymalny moment obrotowy.

 

Za przeniesienie siły napędowej do kół obu osi odpowiada ośmiostopniowa przekładnia Porsche Doppelkupplung (PDK), która błyskawicznie zmienia biegi i współpracuje ze standardowym, adaptacyjnym napędem Porsche Traction Management (PTM). Napęd E-Performance pozwala rozpędzić samochód od zera do „setki” w 3,4 s. Osiągnięcie 200 km/h trwa jedynie 8,5 s, a prędkość maksymalna wynosi 310 km/h. Pomimo takich osiągów hybrydowy model plug-in jest wyjątkowo oszczędny: jego zużycie benzyny wynosi średnio 3,0 l/1000 km.

 

 

Design, adaptacyjny spojler dachowy i koncepcja foteli 4+1

 

Turbo S E-Hybrid Sport Turismo oferuje wszystkie innowacje drugiej generacji modelu Panamera – w tym wpisujący się w trend cyfryzacji Porsche Advanced Cockpit, systemy wspomagające takie jak Porsche InnoDrive z adaptacyjnym tempomatem oraz opcjonalną tylną osią skrętną, adaptacyjny spojler dachowy. Ten ostatni może być nachylony w jednej z trzech pozycji, zależnie od warunków jazdy i wybranych ustawień pojazdu. Co więcej, generuje do 50 kg dodatkowej siły docisku tylnej osi.

 

Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo jest też wyposażona w trzy tylne siedzenia w konfiguracji 2+1. Zgodnie z koncepcją połączenia osiągów oraz maksymalnego komfortu dwa zewnętrzne miejsca mają postać indywidualnych foteli. Na życzenie dostępne są dwa indywidualne siedzenia z elektrycznym sterowaniem.

 

 

Wyposażenie seryjne: hamulce ceramiczne

 

Model Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo można już zamawiać – jego ceny w Niemczech startują od 188 592 euro z VAT. Wyposażenie standardowe obejmuje m.in. elektryczny system stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC Sport) wraz z blokadą tylnego dyferencjału Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), układ hamulcowy Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB), 21-calowe lekkie obręcze 911 Turbo Design, wspomaganie układu kierowniczego Plus oraz klimatyzację pomocniczą.

 

Podobnie jak wszystkie modele Panamera Sport Turismo o mocy przekraczającej 440 KM, tak i nowy topowy wariant korzysta z adaptacyjnego trójkomorowego zawieszenia pneumatycznego z systemem Porsche Active Suspension Management (PASM).

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska