Tak wygląda Furia Odyna

2017-10-05
Tak wygląda Furia Odyna

Motocykl, który ma bić rekordy prędkości na dnie słonego jeziora Boneville, jest współczesną wersją NImbusa Type C sprzed 100 lat.

 

Na początku XX wieku duński producent odkurzaczy, firma Fisker i Nielsen (obecnie Nilfisk), zdecydowała się zacząć dodatkową działalność w zupełnie innej biznesowej niszy. Jej inżynierowie stworzyli koncepcję motocykla Nimbus. Motocykl „typu C” został zbudowany i zaczął być sprzedawany 14 lat później. Wyposażony w unikatową konstrukcję wału, która była wówczas ewenementem, motocykl został nazwany „trzmielem”.

 

Do 1959 roku, kiedy zakończono produkcję, nabywców znalazło około 12 tys. sztuk tego imponującego motocykla. Mimo że produkcja została zaprzestana, do dziś egzemplarze są chwalone za swoją niezawodność. Kultowy motocykl był jednym z pierwszych wyposażonych w teleskopowy przedni widelec, a także elektroniczny system zapłonu. Prędkość maksymalna 120 km/h też robiła wrażenie.

 

Odin's Fury jest nazwą współczesnej reinterpretacji ikony. Motocykl został zaprojektowany przez Gonzo Motorcycles i ma się ścigać w kategorii do 750 ccm.

 

Czy słona równina Bonneville (Bonneville Salt Flats), gdzie bije się rekordy prędkości, jest gotowa na ten motocykl? Jego rama została zaprojektowana z wykorzystaniem części z innych motocykli, z zestawem kół od Hondy Goldwing, widelcami sportowymi Harleya Davidsona i innymi gadżetami. Nadwozie Odin's Fury zostało wyprodukowane w latach siedemdziesiątych, aby pasowało do pojazdów niemieckiego producenta MZ Motorrad. Teraz dodano większą szybę przednią, by poprawić aerodynamikę.

 

Priorytetem konstruktorów było użycie oryginalnego silnika z Nimbusa, pozostały więc jego oryginalne części. Ale dodano także inne części, w tym karburator z Harleya Davidsona CV, turbosprężarkę i nowy układ wydechowy.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska