Oto najpiękniejsze Volvo wszech czasów (ma 600 KM)

2017-10-18
Oto najpiękniejsze Volvo wszech czasów (ma 600 KM)

Na dodatek nie nazywa się Volvo (choć to Volvo) tylko Polestar 1. Poznajcie szwedzką petardę, którą wygląda jak milion dolarów, a jest pierwszym autem nadchodzącej rewolucji.


Polestar jest w Volvo tym, czym M w BMW, Audi Sport w Audi i AMG w Mercedesie. Przez ostatnie lata nazwę Polestar nosiły modele Volvo, które były podrasowane i silnikowo najmocniejsze.

 

Teraz Volvo zdecydowało się stworzyć pod swoją egidą oddzielną markę. Jej pierwszym autem jest właśnie Polestar 1, zaprezentowany oficjalnie podczas eventu w Szanghaju.To rozwinięcie koncepcyjnego coupe Volvo z 2013 roku.

 

Szwedzi (koncern należy do Chińczyków) poszli po bandzie. Polestar 1 to 2+2-miejscowy gran tourer, która jest zasilany układem napędowym „Electric Performance Hybrid” o łącznej mocy 600 KM i 1000 Nm momentu obrotowego.

 

 

Zgodnie z przewidywaniami (choć niewielu przewidywało, że Volvo wydzieli markę Polestar) model 1 oparty jest na architekturze Scalable Platform Architecture (SPA) Volvo, ale przedstawiciele autonomicznej już marki twierdzą, że połowa technologii jest nowa i stworzona przez jej własnych inżynierów, a nie inżynierów Volvo. Chodzi np. o Continuously Controlled Electronic Suspension firmy Öhlins, karbonowe elementy, które sprawiły, że auto jest lżejsze, ale także o poprawę sztywności skrętnej o 45 procent.

 

Tylna oś Polestara 1 jest zasilana przez dwa silniki elektryczne, które umożliwiają również wektorowanie momentu obrotowego na poszczególne koła w celu zapewnienia maksymalnej przyczepności. Czterocylindrowy 2-litrowy silnik Drive-E napędza przednią oś. Dwa tylne silniki elektryczne wytwarzają 218 KM, dzięki czemu nowy model może działać tylko na energię elektryczną do 150 km, co stanowi najdłuższy zakres poruszania się wyłącznie na prądzie dla jakiegokolwiek modelu hybrydowego czy elektrycznego na rynku. Rozkład masy wynosi 48:52 (przód-tył), zastosowano także hamulce Akebono, wyposażone są one w 6-tłoczkowe zaciski i mają średnicę 400 mm.

 

Jeśli chodzi o to, kiedy zobaczymy auto w salonach, to firma twierdzi, że produkcja rozpocznie się w połowie roku 2019 w nowym Centrum Produkcji Polestar w Chengdu, w Chinach. Fabryka jest obecnie w budowie.

 

Polestar już teraz daje do zrozumienia, że auta będzie można kupować tradycyjnie lub na abonament. Abonament nie będzie wymagał depozytu i będzie dostępny jako all-inclusive, czyli będzie obejmował dostawę, utrzymanie, ubezpieczenie i będzie dawał możliwość korzystania z innych modeli Polestar lub Volvo za miesięczną opłatą. Polestar zaoferuje także usługi concierge (online) za pośrednictwem mobilnej aplikacji.

 

 

Przedstawiciele Polestara zapowiedzieli także, że przyszłe modele firmy będą elektryczne, począwszy od Polestara 2, którego produkcja rozpocznie się w 2019 roku (to będzie pierwszy model całkowicie elektryczny od Volvo Car Group). Głównym rywalem auta będzie Tesla Model 3. Powstanie także Polestar 3, średniej klasy elektryczny SUV.

 

Co ciekawe, Polestara 1 można już zamawiać. Albo raczej „wyrażać zainteresowanie”. Volvo (i Polestar) czeka.

Polecane wideo

Dodaj komentarz