Crossover "dobrej zmiany"

2017-11-08
Crossover "dobrej zmiany"

Po raz pierwszy jeździliśmy nowym crossoverem Mitsubishi - Eclipse Crossem - który ma być modelem zmieniającym wszystko dla japońskiego giganta i jego wiernych klientów.

 

Najnowszy model Mitsubishi jest nowym otwarciem i kontynuacją największych osiągnięć marki. Tak to widzi Mitsubishi. Sportowy (Eclipse) i funkcjonalny (Cross) samochód ma pomóc marce zyskać nowych fanów, a jednocześnie utrzymać dotychczasowych. Wybór crossovera, sportowego SUV-a, wydawał się oczywisty. Z tym że Mitsubishi postawiło na zdecydowanie mocniejsze silniki od konkurencji, sporo przestronniejsze wnętrze od crossoverów oraz napęd 4x4, w crossoverach coraz rzadszy.

 

Eclipse Cross wyróżnia odmiennym designem. Linie są wyraziste, łącza ostre i miękkie przetłoczenia. Sporo jest sportowych akcentów , jak choćby wydłużona linia maski i opadający w tył dach. Do tego optycznie dwudzielna klapa bagażnika, to wszystko sprawia, że Eclipse Cross jest pojazdem dostrzegalnym natychmiast i kojarzącym się z dynamiką i wszechstronnością.

 

 

Kokpit nie jest minimalistyczny, ale ergonomiczny. Zastosowano podział funkcjonalny na górną, informacyjną część oraz dolną, wykonawczą. Miejsca jest sporo, siedzi się wysoko. Nawet wysoki kierowca i pasażer zostawiają dla siedzących z tyłu mnóstwo miejsca nawet na dłuższe podróże.

 

Kabina nowego modelu została dobrze wyciszona dzięki dodatkowemu wygłuszeniu komory silnika i izolacji elementów zawieszenia od karoserii. Eclipse Cross oferuje kierowcy i pasażerom pełną łączność elektroniczną ze światem zewnętrznym, integrację dla najpopularniejszych systemów operacyjnych smartfonów oraz innych urządzeń przenośnych i przyjazne metody użytkowania tych rozwiązań – jak choćby najwyższej jakości wyświetlacz dotykowy czy touchpad, działający dokładnie jak jego odpowiednik w laptopie.

 

Do napędzania auta zastosowano dwa silniki: benzynowy i zmodernizowany wysokoprężny. Oba są turbodoładowane i oba mają bezpośredni wtrysk paliwa do komór spalania. Silnik benzynowy (163 KM) dostępny jest w połączeniu z nową manualną 6-stopniową skrzynią biegów lub z przekładnią CVT o 8 przełożeniach wirtualnych dla trybu jazdy sportowej. Turbodiesel – silnik o pojemności 2,2 l – to nowoczesne wcielenie jednostki napędowej znanej już z innych modeli Mitsubishi.

 

 

Każdy z silników w Eclipse Cross może być połączony z napędem tylko na oś przednią lub na obie osie. W tym drugim przypadku zastosowano system nazywany dziś Super-All Wheel Control (S-AWC). Jest to mechaniczno-elektroniczny układ zapewniający w każdych warunkach optymalną dystrybucję siły napędowej pomiędzy koła samochodu. S-AWC zapewnia lepszą dokładność śledzenia toru jazdy na zakrętach, podwyższenie stabilności jazdy na wprost, stabilności przy zmianie pasa ruchu czy przy jeździe po nawierzchni o niskiej przyczepności. Standardowo dzieli moment napędowy na przednie i tylne koła w proporcji 80-20, która może zostać błyskawicznie i stale zmieniona maksymalnie do 55-45 w trybie Auto. Napęd może być przenoszony w trzech trybach wybieranych przez kierowcę pokrętłem – są to Auto, Gravel („szuter”) oraz Snow („śnieg”).

 

Jak Eclipse Cross poradzi sobie z konkurencją? Jeśli chodzi o wymiary, własności terenowe, przestronność, zawalczy nie z crossoverami, ale kompaktowymi SUV-ami. Będzie ciężko, ponieważ konkurencja ma w tym segmencie naprawdę mocne działa. Ale Japończycy bronią się napędem, niezawodnością, no i mocnymi silnikami.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska