Nowe wcielenie legendy. Zaglądamy do wnętrza nowej Klasy G

2017-12-19
Nowe wcielenie legendy. Zaglądamy do wnętrza nowej Klasy G

Wielu uważa, że to największa off-roadowa legenda i ostateczny wzorzec dla tak wielu entuzjastów terenowej jazdy. Powstaje od 1979 r. Za chwilę zaprezentowana jej najnowsza generacja, a Mercedes ujawnia kolejne szczegóły.

Dotychczas została wyprodukowana w ponad 300 tys. egzemplarzy. Na pierwszy rzut oka przez blisko 40 lat „Gelenda” zmieniała się niewiele, jednak w rzeczywistości ten terenowy wóz stale ewoluował. Teraz, z całkowicie zmodernizowanym wnętrzem i licznym nowymi funkcjami, Klasa G przeszła największą transformację w swojej historii, zarówno od strony technicznej, jak i stylizacyjnej. Wszystkiego dowiemy się w Detroit w styczniu 2018 roku na targach NAIAS.

 

Garść informacji Mercedes ujawnia już teraz. Ikoniczne elementy „Gelendy” nadal będą pełnić konkretne funkcje. Charakterystyczne klamki, dźwięk zamykania drzwi, listwa ochronna wokół nadwozia, umieszczone na zewnątrz koło zapasowe i wyeksponowane lampy kierunkowskazów – wszystko to będzie można znaleźć także w nowej Klasie G.

 

Po wejściu na pokład Klasy G w oczy rzucają się elementy inspirowane designem nadwozia. Otwory wentylacyjne swoim kształtem nawiązują do okrągłych reflektorów. Z kolei osłony głośników przypominają klosze przednich kierunkowskazów. Wśród znaków rozpoznawczych nowej „Gelendy” nie zabrakło uchwytu przed fotelem pasażera z przodu oraz zespołu przełączników blokad dyferencjałów – oprawionych chromem i umieszczonych w zasięgu wzroku.

 

 

Kierowca Klasy G będzie mógł obsługiwać system informacyjno-rozrywkowy bez odrywania dłoni od kierownicy. Panele dotykowe Touch Control na jej ramionach odpowiadają na ruchy przesuwania opuszków palców w ten sam sposób jak ekran smartfona. Impulsy haptyczne i dodatkowa informacja zwrotna z głośników pozwalają korzystać z paneli intuicyjnie, bez potrzeby kontroli wzrokowej. Zakres możliwości sterowania uzupełniają umieszczone przed kontrolerem multimediów klawisze skrótów do często używanych funkcji oraz opcjonalny zestaw instrumentów do obsługi systemów wspomagających, zlokalizowany nad obrotowym włącznikiem świateł.

 

Miłośnicy klasycznych okrągłych zegarów nie będą nową Klasą G zawiedzeni. Podobnie jak w nowych Klasach E i S, na życzenie dostępny jest alternatywny panel instrumentów z dwoma dużymi ekranami: jeden prezentuje wskaźniki w polu widzenia kierowcy, a drugi umieszczono ponad konsolą centralną. Dwa 12,3-calowe wyświetlacze łączą się w panoramiczny kokpit, przykryty wspólną szklaną pokrywą. Kierowca ma do wyboru trzy różne wersje interfejsu: klasyczną, sportową oraz progresywną, a odpowiednie informacje i widoki może konfigurować zgodnie ze swoimi potrzebami.

 

Drzwi są solidne, jak od zawsze w Klasie G. Projektanci zrewidowali koncepcję przechowywania drobiazgów – w kabinie wygospodarowano szereg nowych schowków. Na życzenie można zamówić bezprzewodową ładowarkę do smartfonów. Przed panelem dotykowym na konsoli środkowej umieszczono dwa wyjmowane pojemniki na napoje oraz podręczną tackę. Tylne drzwi zaopatrzono w uchwyty na 1-litrowe butelki, a kanapa ma wolnostojące oparcie, zapewniające wszechstronność i lepszą widoczność przez tylne okna. Standardowy zestaw audio obejmuje 7 głośników. Opcjonalne nagłośnienie przestrzenne firmy Burmester oferuje 16 głośników oraz 590-watowy wzmacniacz z procesorem DSP.

 

Podróżujący w drugim rzędzie siedzeń mają do dyspozycji podgrzewane siedziska i oparcia z przodu i z tyłu oraz luksusowe przednie zagłówki. Komfort jazdy można dodatkowo podnieść, zamawiając pakiet aktywnych foteli wielokonturowych. Obejmuje on funkcje masażu, wentylacji i szybkiego ogrzewania. Wariant ten oferuje też elektryczną regulację podparcia lędźwiowego dla kierowcy i pasażera z przodu. Boczne poduszki siedzisk i oparć wielokonturowych przednich foteli mają wbudowane komory powietrzne, które płynnie napełniają się bądź opróżniają zależnie od dynamiki jazdy, zapewniając lepsze podparcie boczne w zakrętach.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska