Ex-inżynierowie Ferrari skonstruowali najbardziej zaawansowany motocykl

2018-01-11
Ex-inżynierowie Ferrari skonstruowali najbardziej zaawansowany motocykl

Waży połowę mniej niż motocykle konkurencji. Rozpędza się do 240 km/h!

Maranello, Włochy. To rodzinne miasto Ferrari. Ale są tacy, którzy zamierzają umieścić miasto na mapie także z powodu jednośladów. Ich nowa firma, VINS, buduje najbardziej zaawansowane technicznie motocykle na świecie, wykorzystując swoją wiedzę zdobytą w Ferrari, podczas projektowania silników dla Formuły 1.

 

Słowem-kluczem w przypadku VINS Duecinquanta (po włosku to „250”) jest waga lekka. Rozpoczyna się od silnika motocykla. Jest dwusuwem, lżejszym i bardziej kompaktowym niż czterosuwowe silniki samochodowe. Firma VINS zastosowała nowoczesną technologię wtrysku paliwa w celu sprostania normom emisji spalin. Dzięki temu jej dwusuw spełnia te normy.

 

 

Filozofia lekkości obejmuje również ramę z włókna węglowego i zawieszenie Duecinquanty. Przednie zawieszenie to podwójny wahacz, bardziej przypominający zawieszenie samochodu niż tradycyjny widelec teleskopowy do motocykla.

 

Stylizacja motocykla jest efektem tego, że wszystko zostało podporządkowane osiągom i obniżeniu wagi. Dlatego silnik umieszczony jest tak wysoko. Chłodzony jest zarówno powietrzem, jak i wodą. Z tego powodu chłodnica mogła być mniejsza.

 

Uzyskane efekty są zadziwiające. Masa własna motocykla jest bardzo niska: wersja uliczna waży tylko 110 kilogramów. Silnik wersji torowej ma 80 koni mechanicznych, firma nie podaje oficjalnej mocy dla wersji ulicznej. Dla porównania, karbonowe BMW HP4 waży ponad 200 kg. To wyjaśnia, dlaczego Duecinquanta może rozpędzać się do 240 km/h.

 

Cena wynosi około ok. 150 tys. zł dla motocykla ulicznego i 180 tys. zł dla torowego.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska