Ikona w wersji nowoczesnej: nowa Klasa G

2018-01-15
Ikona w wersji nowoczesnej: nowa Klasa G

Mercedes-Benz pokazał nową Klasę G. Topowa terenówka została odmieniona głównie poprzez dodanie najnowocześniejszych systemów wspomagających. Jest bardziej komfortowa i zwinna.

Znane są już nawet ceny. Klasa G trafi do sprzedaży w czerwcu 2018 roku i będzie kosztowała od 440 tys. zł w górę.

 

Przez blisko 40 lat produkcji karoseria modelu zmieniła się niewiele. Również w przypadku najnowszej odsłony Klasy G ikoniczne elementy będą nadawać jej charakter, a z drugiej strony nadal będą pełnić konkretne funkcje. Charakterystyczne klamki, dźwięk zamykania drzwi, listwa ochronna wokół nadwozia, umieszczone na zewnątrz koło zapasowe czy wyeksponowane lampy kierunkowskazów – wszystko to będzie można znaleźć także w nowej „Gelendzie”.

 

Dzięki przeprowadzonym zmianom off-roadowa ikona jest autem nowocześniejszym technicznie. Auto jest o 53 mm dłuższe i o 121 mm szersze od poprzedniczki. Podczas gdy karoseria zachowała swój wygląd, kabina przeszła fundamentalną zmianę. W aucie rzucają się w oczy elementy inspirowane designem nadwozia. Choćby otwory wentylacyjne, które swoim kształtem nawiązują do okrągłych reflektorów. Albo osłony głośników przypominające klosze przednich kierunkowskazów. 

 

 

Podobnie jak w nowych Klasach E i S, na życzenie dostępny jest alternatywny panel instrumentów z dwoma dużymi ekranami: jeden prezentuje wskaźniki w polu widzenia kierowcy, a drugi umieszczono ponad konsolą centralną. Dwa 12,3-calowe wyświetlacze łączą się w panoramiczny kokpit, przykryty wspólną szklaną pokrywą. Kierowca ma do wyboru trzy różne wersje interfejsu: klasyczną, sportową oraz progresywną.

 

Tylne siedzenia można składać w 40, 60 lub 100 proc.. Fotele Klasy G zostały ergonomicznie wyprofilowane. Komfort jazdy można dodatkowo podnieść, zamawiając pakiet aktywnych foteli wielokonturowych.

 

W terenie nowa Klasa G spisuje się jeszcze lepiej od poprzedniczki, a na asfalcie jest od niej znacznie zwinniejsza, bardziej dynamiczna i komfortowa. Jeśli chodzi o pokonywanie przeszkód, zwiększono prześwit pomiędzy osiami o 6 mm. Głębokość brodzenia wynosi 70 cm, a kąty: zjazdu 30 stopni, natarcia 31, a rampowy 36.

 


Auto wyposażone jest w przełącznik Dynamic Select. System zmienia punkty zmiany przełożeń, sposób reagowania przepustnicy, parametry wspomagania kierownicy oraz działanie klap w układzie wydechowym. Kierowca może także modyfikować charakterystykę tłumienia nierówności, wybierając spośród trybów Sport i Comfort. Klasa G monitoruje stan drogi i dobiera odpowiednią charakterystykę tłumienia.

 

Nowy tryb off- roadowy – „G-Mode” dostosowuje charakterystykę adaptacyjnego tłumienia, wspomagania kierownicy oraz przepustnicy tak, aby uniknąć niepotrzebnych zmian biegów i zapewnić w ten sposób maksymalne zdolności terenowe.

 

Do napędu nowego modelu G 500 służy benzynowy silnik 4.0 V8 biturbo o mocy 422 KM i maksymalnym momencie obrotowym 610 Nm. Za transfer siły napędowej odpowiada skrzynia automatyczna 9G-TRONIC z przekładnią hydrokinetyczną, specjalnie przystosowana do wymogów terenowego auta.


Z okazji 25. urodzin Klasy G na rynek trafił wyjątkowy wariant, „doszlifowany” przez Mercedes-AMG: G 55 Kompressor. Jego 8-cylindrowy silnik ma moc 476 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska