Ultraluksusowy Lexus LF-1: dowolny napęd na życzenie

2018-01-16
Ultraluksusowy Lexus LF-1: dowolny napęd na życzenie

Na targach North American International Auto Show w Detroit debiutuje nowy crossover Lexusa: LF-1 Limitless. Tak będzie wyglądał flagowy model i inne crossovery japońskiego producenta.

Koncepcyjny Lexus LF 1 Limitless ma ambicję zainicjować nowy rodzaj pojazdów luksusowych. Łączy wysokie osiągi z bezkompromisowym luksusem. Lexus LF 1 Limitless tak naprawdę prezentuje wszystkie nowinki Lexusa w dziedzinie technologii, innowacji i designu.

 

Koncepcyjny LF 1 może mieć napęd wodorowy, hybrydowy, hybrydowy plug-in, spalinowy lub elektryczny. Około roku 2025 każdy model Lexusa na świecie będzie miał napęd elektryczny lub będzie dostępny w wersji zelektryfikowanej.

 

 

LF 1 został stworzony w kalifornijskim studiu CALTY Design Research. Język designu wywodzi się z tyleż prostej, co eleganckiej koncepcji nazwanej molten katana („stopiony miecz samurajów”). Wizualizacja projektu łączy organiczne kształty ciekłego metalu z ostrymi krawędziami tradycyjnego japońskiego miecza.

 

Duża odległość między przednią osią a dolną krawędzią przedniej szyby nadaje Lexusowi LF 1 atletyczny profil, przypominający raczej klasyczne GT niż kombi. W połączeniu z nisko położoną kabiną i agresywnymi, 22 calowymi kołami, daje to LF 1 mocną sylwetkę. Niska linia dachu i duży prześwit dodatkowo podkreślają potencjał i praktyczność crossovera.

 

 

Kluczowym elementem designu LF 1 jest grill w kształcie klepsydry. W koncepcie motyw ten został rozwinięty – detale nadwozia sugerują, że zaczyna się on w tylnej części pojazdu. Sam grill jest elementem trójwymiarowym. Projektanci zrezygnowali z chromu, zamiast tego kierowcę wita umieszczone wokół grilla oświetlenie LED.

 

Celem projektantów przy tworzeniu kabiny było zapewnienie komfortu każdej ze znajdujących się wewnątrz osób. Kokpit został zaprojektowany w sposób umożliwiający kierowcy skoncentrowanie się na tym, co najważniejsze, dzięki wyeliminowaniu analogowych pokręteł i przycisków i zastąpieniu ich elementami czułymi na ruch oraz umieszczeniu przed kierowcą minimalistycznego wyświetlacza. Przestrzeń przeznaczona dla pasażera siedzącego z przodu jest o wiele bardziej otwarta, z mniejszą liczbą elementów na tablicy przyrządów. Osoby siedzące z tyłu mają takie same fotele, jak z przodu, z dużą ilością miejsca na nogi i indywidualnymi ekranami, pozwalającymi sterować klimatyzacją i systemem rozrywkowym.

 

W wystroju wnętrza wykorzystano elementy wykończeniowe w odcieniach różowozłotym i miedzianym, podobnych do kolorystyki użytej na zewnątrz, ale o cieplejszej powierzchni. Istotną rolę w tworzeniu nastroju wnętrza odgrywa oświetlenie. Naciśnięcie przycisku „start” włącza oświetlenie tła, którego konfiguracja zależy od wybranego trybu jazdy. Interesujący efekt dają miniaturowe lampki LED ukryte za perforowanymi drewnianymi panelami drzwi, które, świecąc różnymi kolorami, uzupełniają górne oświetlenie.

 

Komfort jazdy LF 1 zwiększają zaawansowane rozwiązania wspomagające kierowcę. Tryb Chauffeur umożliwia jazdę bez ingerencji kierowcy, w którym system steruje kierownicą, hamulcami, przyspieszeniem, światłami i sygnałami. Aby ułatwić bardziej aktywną jazdę, elementy sterowania napędem i najważniejsze wskaźniki umieszczono na kierownicy, co pozwala kierowcy skoncentrować uwagę na drodze. Zapewnia to płynną i bezstresową jazdę z zachowaniem maksymalnej efektywności i bezpieczeństwa.

 

Do sterowania nawigacją i systemem rozrywkowym służą wygodnie umieszczone dotykowe urządzenia z haptycznym sprzężeniem zwrotnym. Wbudowany w pokrytą skórą konsolę środkową panel dotykowy ma możliwość rozpoznawania pisma odręcznego. Drugi panel haptyczny w tylnej konsoli środkowej umożliwia pasażerom dostosowanie swoich ustawień komfortu i rozrywki.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska