BMW X2 – jeździliśmy!

BMW X2 – jeździliśmy!

Czy w coraz liczniej reprezentowanym rynku crossoverów jest miejsce dla jeszcze jednego zawodnika? BMW twierdzi, że jak najbardziej i przedstawia światu model X2. My już mieliśmy okazję przejechać się nim i chętnie podzielimy się wrażeniami.

Prezentacja najnowszego przedstawiciela gamy modelowej bawarskiej firmy odbyła się się w Lizbonie. BMW najwyraźniej uważa, że ich samochody najlepiej prezentują się na tle portugalskiego krajobrazu, ponieważ ponad rok wcześniej w tym samym miejscu została pokazana światu seria 5 o oznaczeniu G30 (więcej ten temat przeczytacie TUTAJ).

 

BMW X2 – pierwsze wrażenia

Patrząc na BMW X2 od razu wiemy, z samochodem jakiej marki mamy do czynienia. Z przodu oczywiście znalazł się niezwykle charakterystyczny grill, kształt tylnych lamp również natychmiast przywodzi na myśl bawarską markę. Wątpliwości można by mieć jedynie widząc samochód z boku, jednak styliści BMW mają głowę na karku i zabezpieczyli się przed ewentualnymi pomyłkami, umieszczając logo firmy na słupku C.

 

 

Wbrew temu, co można by domniemywać jedynie po samym nazewnictwie, BMW X2 jest krótsze od swojego starszego brata – auto ma 4,36 metrów długości, a więc o 8 centymetrów mniej niż X1. Inne wymiary również nieznacznie się zmieniły – X2 jest niższe o 7 centymetrów, a kierowca w kabinie siedzi o 2 cm niżej. Mniejszy jest także bagażnik – jego pojemność wynosi 470 litrów, czyli jest ich o 35 mniej niż w X1.

 

Środek prezentuje się bardzo dobrze. BMW postanowiło nie kombinować i postawiło na sprawdzone rozwiązania, dzięki czemu odnalezienie wszystkich niezbędnych nie stanowi żadnego problemu. Inna niż w X1 jest kierownica, która stylistyką nawiązuje do samochodów charakteryzujących się sportowym zacięciem.

 

BMW X2 – jedziemy!

Egzemplarz, którym miałem okazję testować, był oznaczony jako 20d. Oznacza to, że pod jego maską znajdował się dwulitrowy, czterocylindrowy, podwójnie doładowany silnik Diesla, generujący moc 193 koni mechanicznych. Dodatkowo samochód został wyposażony w pakiet M Sport. Wszystkie samochody, które były dostępne na prezentacji, miały ten sam kolor – złoty.

 

 

Jazda BMW X2 sprawia dużą przyjemność. Silnik ochoczo wkręca się na obroty, a wskazówka wskazuje na setkę niecałe 8 sekund (dokładnie 7,7) od startu. Prędkość maksymalna wynosi 221 kilometrów na godzinę, ale nie ośmieliłem się sprawdzać możliwości samochodu pod tym względem.

 

Prawdziwą frajdę sprawia jazda BMW X2 w zakrętach. Firma zresztą doskonale zdawała sobie z tego sprawę, ustalając trasę jazdy testowej krętymi drogami, wijącymi się wzdłuż wybrzeża Atlantyku, a następnie poprzez urokliwe wioski. Samochód doskonale trzyma się drogi i idealnie reaguje na ruchy kierownicą, dzięki czemu pokonywanie zakrętów jest prawdziwą przyjemnością. Do dyspozycji mamy trzy tryby jazdy: comfort, eco i sport. O pierwszym nie będę się rozwodził, natomiast jazda drugim jest w przypadku takiego auta nieco męcząca – trzeba się naprawdę postarać, aby trzymać się zaleceń komputera i jechać ekonomicznie. Po naciśnięciu przycisku „sport” samochód staje się zdecydowanie agresywniejszy. Należy przy tym wspomnieć, że nawet przy większych prędkościach w aucie jest bardzo cicho. Bardzo przydatnym dodatkiem jest wyświetlany na szybie HUD, chociaż ja osobiście miałem z nim problem – moje okulary przeciwsłoneczne skutecznie go filtrowały.

 

BMW X2 – podsumowanie

Na polskim rynku samochód będzie dostępny w trzech wersjach silnikowych. Oprócz wspomnianego dwulitrowego Diesla o mocy 193 koni mechanicznych klienci będą mieli do wyboru dwa inne warianty: mocniejszego Diesla oznaczonego jako 25, generującego 231 KM, a także silnik benzynowy. Ten ostatni ma moc 190 koni i występuje w połączeniu z dwusprzęgłową, siedmiostopniową skrzynią biegów i napędem na przednie koła. Oba Diesle są dostępne jedynie w wersji ze skrzynią automatyczną i napędem na cztery koła.

 

A jak BMW X2 prezentuje się cenowo? Cóż, jak można by się spodziewać, tanio nie jest. Za model podstawowy z silnikiem benzynowym trzeba zapłacić 164 100 złotych. Ceny Diesli zaczynają się natomiast od 183 300 złotych.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska