Ekstremalna wersja Rangera: Raptor

2018-02-08
Ekstremalna wersja Rangera: Raptor

Mniejszy od F-150 Raptora, ale nie mniej dzielny w terenie. No i ten wygląd!

Zanim pojawił się nowa wersja średniej wielkości pickupa, Ford pokazał najwyższą wersję Rangera, czyli Raptora. Półciężarówka ma za zadanie rzucić wyzwanie Chevroletowi Colorado ZR2, który imponująco spisał się w testach terenowych. Czym różni się Raptor od zwykłego Rangera? Prawie wszystkim.

 

 

Najipierw silnik. Raptora napędza 210-konny motor. To 2-litrowa jednostka wysokoprężna z podwójnym turbodoładowaniem. Napęd przenoszony jest na wszystkie cztery koła za pomocą tej samej 10-biegowej automatycznej skrzyni biegów, którą zastosowano w pełnowymiarowym F-150 Raptorze. Ciekawym aspektem silnika jest zastosowanie sekwencyjnych turbosprężarek, a więc turbodoładowanie o niskim ciśnieniu zasila jednostkę wysokociśnieniową. Dzięki temu ciśnienie doładowania jest zawsze odpowiednie, nie ma tzw. turbodziury.

 

 

Przednie nadkola Rangera Raptora zostały poszerzone. Dzięki temu mogą pomieścić duże opony BF Goodrich 285/70R17. Zawieszenie przednie wykorzystuje kute aluminiowe górne wahacze. Amortyzatory zostały wzmocnione w celu zwiększenia wytrzymałości. Pochodzą z Fox Racing Shox.

 

Jeśli chodzi o tylne zawieszenie, zrezygnowało z resorów piórowych, które zostały zastąpione sprężynami, jak w rajdowych autach na pustynne wyścigi. pojazdy wyścigowe pustynne. „Bardzo cieszymy się, że po doskonałym przyjęciu F-150 Raptora mogliśmy też wykonać mniejszą wersję, czyli Rangera” - powiedział Jamal Hameedi, główny inżynier Ford Performance.

 

 

Raptor to coś więcej niż zabawka: ładowność to 2,5 tony. Ustawienia terenowe zmienia się w nim elektronicznie. Oferuje sześć trybów dla różnych warunków jazdy, obejmują one Normal, Sport, Grass/Gravel/Snow, Mud/Sand, Rock i Baja.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska