600-konna terenówka: G Klasa od AMG

2018-02-14
600-konna terenówka: G Klasa od AMG

Mercedes-Benz pokazał nową „Gelendę” podrasowaną przez tunerów z Affalterbach, czyli przez AMG. 585 koni mocy i 4,5 sekundy do setki robią wrażenie!

 

Mercedes-AMG G 63 przeszedł największą metamorfozę w swojej. Przede wszystkim chodzi o silnik. Auto ma nowy motor, ale także od nowa zaprojektowane zawieszenie Ride Control i specjalnie zarezerwowane dla tej wersji tryby jazdy.

 

Szybkość gwarantuje silnik 4.0 V8 biturbo o mocy 585 KM. Napęd przenoszony jest na cztery koła, jednak z preferencją tylnej osi (40:60). Są trzy blokady dyferencjałów, nowoczesna skrzynia automatyczna o 9 przełożeniach, a także niezależne przednie zawieszenie z podwójnymi wahaczami poprzecznymi oraz adaptacyjna amortyzacja. Z zewnątrz mocniejsza Klasa G wyróżnia się specjalną osłoną chłodnicy, poszerzonymi nadkolami, końcówkami wydechu po bokach i kołami o średnicy aż do 22 cali.

 

 

Pod maską G 63 montowany był wcześniej silnik 5.5 V8 biturbo, który teraz zastępuje jednostka 4.0 V8 biturbo. Poza wspomnianą mocą generuje ona maksymalny moment obrotowy o wartości 850 Nm. Auto ma niesamowite osiągi. Mercedes-AMG G 63 przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,5 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 220 km/h (lub 240 km/h z pakietem kierowcy AMG).

 

Jednostka napędowa jest wyposażona w układ odłączania cylindrów. 4 cylindry zostają dezaktywowane, gdy auto jedzie spokojnie i płynnie, co pozwala ograniczyć zużycie paliwa (średnie wynosi 13,2 l/100 km). Rasowe brzmienie zapewnia dwudrożny układ wydechowy z końcówkami pod tylnymi drzwiami. Standardowo wydech oferuje dwa tryby działania – zwykły lub sportowy. Jego praca zależy od wybranego trybu jazdy lub pozycji przełącznika na konsoli środkowej.

 

 

Zawieszenie AMG Ride Control na asfalcie pozwala na szybszą jazdę, ale gdy potrzeba jest bardziej komfortowe. Regulacja tłumienia odbywa się adaptacyjnie. Elektronicznie sterowany system dostosowuje stopień resorowania każdego z kół do aktualnych warunków, stylu jazdy, nawierzchni i wybranych ustawień. Kierowca ma do wyboru trzy bazowe charakterystyki tłumienia: Comfort, Sport oraz Sport+. Po raz pierwszy w historii Klasy G sygnowanej przez AMG charakterystykę pojazdu można zmieniać za naciśnięciem przycisku. Do wyboru jest pięć trybów na utwardzone drogi i trzy w teren. Pierwsza grupa obejmuje programy od komfortowego do sportowego: Slippery, Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual. Lista off-roadowych trybów obejmuje ustawienia: Sand (piach), Trail (błoto) oraz Rock (podłoże skaliste).

 

Seryjna G 63 wyposażona jest w reflektory, kierunkowskazy i tylne lampy LED High Performance. Na życzenie dostępne są reflektory Multibeam LED z 84 osobno sterowanymi modułami LED, które osobno, w pełni automatycznie dobierają precyzyjny, wyjątkowo jasny strumień światła bez oślepiania innych uczestników ruchu.

 

Wewnątrz również zmiany. Alternatywą dla standardowych wskaźników analogowych jest panoramiczny kokpit z instrumentami cyfrowymi. Tworzą go dwa 12,3-calowe ekrany, zabudowane pod wspólną taflą szkła. Kierowca ma do wyboru trzy wersje wskaźników: klasyczną, sportową i progresywną.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska