Audi A7 Sportback: więcej innowacji

2018-02-16
Audi A7 Sportback: więcej innowacji

Czterodrzwiowe coupé drugiej generacji jest wypełnione innowacyjnymi rozwiązaniami z dziedzin „pozamotoryzacyjnych”. Ale wciąż dostarcza sportowych wrażeń, które czerpie się z jego prowadzenia.

Stylistyka nowego A7 Sportback skupiona jest na podkreślaniu dużych powierzchni, ostrych krawędzi oraz gry światła i cieni. Szeroka, nisko umieszczona osłona chłodnicy Singleframe i wyraziste wloty powietrza, już na pierwszy rzut oka podkreślają dynamiczny charakter Gran Turismo.

 

Coupé ma długość 4,97 m, szerokość 1,91 m i wysokość 1,42 m. Tył samochodu zwęża się niczym rufa jachtu. Spojler, zintegrowany z długą pokrywą bagażnika, wysuwa się elektrycznie przy prędkości 120 km/h. Wąskie pasmo świetlne łączy ze sobą światła tylne, których zewnętrzne jednostki składają się z 13 segmentów każda.

 

Wewnątrz Audi A7 Sportback jest minimalistyczne. Poziomy przebieg linii i smukła deska rozdzielcza dają wrażenie dużej przestrzeni. Zwrócona w stronę kierowcy konsola środkowa, podkreśla sportowy charakter pojazdu. Architektura kokpitu i monitor MMI zlewają się wizualnie w jedną powierzchnię. Większością funkcji można sterować z poziomu dwóch wyświetlaczy o idealnie czarnych ekranach. Górny z nich zlewa się z tablicą rozdzielczą.

 

 

Nowe Audi A7 Sportback wyposażone jest niemal jak Audi A8. Po przyciśnięciu dowolnej ikony funkcji na jednym z dwóch wyświetlaczy, kierowca słyszy i wyczuwa pod palcem kliknięcie potwierdzające wybór. Górny wyświetlacz służy do sterowania systemami z gamy infotainment, a dolny daje dostęp do klimatyzacji, funkcji komfortowych i pozwala na wprowadzanie tekstu. Dzięki logicznej i płaskiej strukturze menu, wszystkie operacje są intuicyjne.

 

Audi w nowym A7 Sportback oferuje do wyboru 39 systemów wsparcia kierowcy. Są one dostępne w trzech pakietach: pakiecie systemów wspomagających parkowanie, pakiecie systemów wspomagających kierowcę w ruchu miejskim z nowym asystentem skrzyżowań i pakiecie systemów wspomagających kierowcę w ruchu pozamiejskim.

Podobnie jak w modelu A8, również w nowym Audi A7 Sportback sercem całego układu jest centralny sterownik systemów wsparcia kierowcy (zFAS), nieustannie przeliczający obraz odwzorowujący otoczenie pojazdu. Dane do obliczeń pozyskiwane są z zestawu czujników, który w pełnej wersji obejmuje pięć czujników radarowych, skaner laserowy, przednią kamerę, cztery kamery otoczenia i dwanaście czujników ultradźwiękowych.

 

Nowe Audi A7 Sportback po krętych drogach poza terenem zabudowanym porusza się dynamicznie i zwinnie, a na autostradzie gwarantuje wysoki komfort prowadzenia i podróżowania. Jego opcjonalny dynamiczny układ czterech kół skrętnych łączy w sobie zalety bezpośredniego układu kierowniczego ze stabilnością prowadzenia. Układ ten zmienia przełożenie na przedniej osi w zależności od sytuacji na drodze, natomiast na osi tylnej, zależnie od prędkości z jaką porusza się pojazd, lekko skręca koła tylne w tym samym lub przeciwnym do kół przednich kierunku.

 

Dzięki systemowi mild-hybrid (MHEV), układ napędowy nowego A7 Sportback jest bardziej wydajny. Na początku, po swej rynkowej premierze, coupé dostępne będzie w dwóch wersjach silnikowych: 3.0 TFSI i 3.0 TDI. W obu jednostkach, funkcjonowanie systemu MHEV oparte jest o 48-woltową główną sieć pokładową, akumulator litowo-jonowy i alternator-rozrusznik RSG. Audi A7 Sportback może "żeglować" z wyłączonym silnikiem rozwijając różne prędkości, a następnie z pomocą RSG komfortowo ponownie uruchomić silnik.

Turbodoładowana jednostka 3.0 TFSI V6 generuje moc 340 KM i moment obrotowy 500 Nm. Wyposażone w nią czterodrzwiowe coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,3 sekundy i rozpędza się dalej do 250 km/h, co stanowi jego prędkość maksymalną. Silnik 3.0 TDI generuje natomiast moc 286 KM i moment obrotowy 620 Nm. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,7 sekundy.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska