911 GT3 RS: poprosimy zapakować na prezent

2018-02-21
911 GT3 RS: poprosimy zapakować na prezent

W Genewie Porsche Motorsport zaprezentuje najnowsze dzieło inżynierów z Weissach: 911 GT3 RS z wyścigowym podwoziem oraz wysokoobrotowym, wolnossącym silnikiem o pojemności 4 litrów i mocy 520 KM. Ujawniono wszystkie szczegóły.

Nowy samochód sportowy bazuje na 911 GT3, został jednak dodatkowo zmodyfikowany. Jednostka napędowa o zwiększonej wydajności łączy się tu z podwoziem wyróżniającym się na nowo zestrojonym układem skrętnej tylnej osi, zaprojektowanym z intencją uzyskania maksymalnej dynamiki i precyzji. 911 GT3 RS przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 3,2 s, a jego maksymalna prędkość wynosi 312 km/h. To trzeci po modelach 911 GT3 oraz 911 GT2 RS sportowy samochód GT dopuszczony do ruchu na publicznych drogach, jaki Porsche wprowadza na rynek w ciągu roku.

 

 

Aerodynamika i wnętrze bazujące na wyścigowej koncepcji

 

Wygląd szerokiego, zoptymalizowanego pod kątem masy nadwozia – z klasycznym, zamocowanym na stałe tylnym skrzydłem – jest podyktowany względami aerodynamiki. Wyścigowy design ma swoją kontynuację we wnętrzu, gdzie znalazły się w pełni kubełkowe, wykonane z włókna węglowego siedzenia, zapewniające bezpieczne podparcie boczne, adekwatne do wysokiego poziomu dynamiki jazdy. Spójność doboru materiałów dodatkowo podkreślają lekkie panele drzwi z pętlami do otwierania i siatkami do przechowywania drobiazgów, zmniejszona ilość wygłuszeń oraz nowa, lekka tylna pokrywa.

 

 

Najmocniejszy silnik bez doładowania: 520 KM

 

4-litrowa, wolnossąca jednostka Porsche w nowym 911 GT3 RS pozwala wywindować sportowy samochód na zupełnie nowy pułap: 6-cylindrowy bokser generuje moc o 20 KM wyższą od silnika stosowanego w poprzedniku oraz w 911 GT3. Jego maksymalna prędkość obrotowa sięga 9000 obr./min. Motor połączony jest ze specjalnie skalibrowaną, 7-stopniową przekładnią PDK.

 

Podwozie inspirowane sportem motorowym oraz pakiet Clubsport

 

Jeśli chodzi o podwozie, zastosowano rozwiązania wprost ze świata motorsportu. Wszystkie wahacze zaopatrzono w przeguby kulowe. Lekkie, 20-calowe obręcze z nowo opracowanymi sportowymi oponami w rozmiarze 265/35 na przedniej osi zwiększają zwinność i poprawiają reakcje na ruchy kierownicą, podczas gdy 21-calowe tylne koła z ogumieniem 325/30 zwiększają przyczepność.

 

Podobnie jak wszystkie aktualne samochody sportowe Porsche z rodziny GT, tak i 911 GT3 RS jest bez dopłaty dostępne z pakietem Clubsport. Obejmuje on klatkę, ręczną gaśnicę, przygotowanie do montażu przełącznika odłączającego akumulator oraz 6-punktowy pas z myślą o zapewnieniu sportowych doznań z jazdy.

 

 

Pakiet Weissach i magnezowe obręcze dodatkowo ograniczają masę własną

 

Dla szczególnie ambitnych kierowców wyścigowy oddział Porsche przygotował opcjonalny pakiet Weissach, pozwalający jeszcze bardziej zmniejszyć masę własną 911 GT3 RS. Pakiet ten zawiera dodatkowe elementy podwozia, nadwozia i wnętrza wykonane z włókna węglowego, a także opcjonalne obręcze z magnezu. W najlżejszej konfiguracji pakiet zmniejsza wagę pojazdu do 1430 kg.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska