Hyundai zmierza w strone luksusu

2018-02-22
Hyundai zmierza w strone luksusu

Koreańczycy z każdym kolejnym modelem podgryzają Europejczyków i Japończyków, bo chcą grać w ekstraklasie premium. Nie inaczej jest z nowym Santa Fe.

Kiedy skończyło się beznadziejne wzornictwo, średniej jakości wykonanie i technologiczny brak zaawansowania aut z Korei Południowej? Bardzo dawno temu. Zarówno Hyundai, jak i siostrzana Kia, produkują auta, które w niczym – zwłaszcza ostatnie generacje – nie ustępują europejskiej i japońskiej konkurencji (Toyocie, Volkswagenowi, Hondzie, Renault), a nierzadko ją przewyższają. Nowy VW Golf i nowy Hyundai i30 idą łeb w łeb. Przykładów jest znacznie więcej.

 

 

Właśnie na rynek wjeżdża kolejna generacja bestsellerowego Santa Fe, dużego SUV-a od Hyundai’a. Koreańczycy przekonują, że to auto zmierzające w kierunku segmentu premium (cokolwiek ten termin znaczy). Jakie mają argumenty?

 

Stylistyka nowego Santa Fe ma cechy nowoczesnego, rodzinnego SUV-a. Charakterystyczne elementy to podwójne reflektory i kaskadowa osłona chłodnicy, typowa dla wszystkich modeli Hyundai’a. Sylwetka auta jest muskularna, ale też konserwatywna.

 

 

Santa Fe nowej generacji wyposażony jest w zaawansowany system napędu na wszystkie koła o nazwie HTRAC, z ulepszoną dystrybucją momentu obrotowego, zależną od przyczepności kół i prędkości pojazdu. Technologia AWD wspiera kierowców na wszelkiego rodzaju nawierzchniach i w różnych sytuacjach na drodze - na śniegu, śliskiej nawierzchni i w codziennych warunkach drogowych, zwiększając stabilność w zakrętach.

 

SUV dostępny jest z dwoma silnikami Diesla oraz jednostką benzynową. Standardowy silnik wysokoprężny 2,0 ma dwie wersje mocy: 150 KM oraz 182 KM i może być połączony z 6-biegową skrzynią manualną lub nową, 8-biegową skrzynią automatyczną. Silnik 2,2-litrowy CRDi ma 197 KM, połączony jest z 8-biegową skrzynią automatyczną. Z kolei benzynowa jednostka o pojemności 2,4 litra generuje 185 KM.

 

 

Santa Fe czwartej generacji oferuje nowy pakiet bezpieczeństwa oraz nowe rozwiązania, określane wspólnie jako Hyundai SmartSense. Przykładowo: system Rear Occupant Alert wykrywa obecność pasażerów na tylnej kanapie i ostrzega o tym fakcie opuszczającego auto kierowcę. W samochodzie zastosowano też system unikania kolizji i wykrywania poprzecznego ruchu za pojazdem. Podczas cofania w miejscach o ograniczonej widoczności, system ten nie tylko ostrzega kierowcę przed nadjeżdżającymi z tyłu pojazdami, ale też automatycznie uruchamia hamulce. W momencie, gdy z tyłu nadjeżdżają inne pojazdy, asystent bezpiecznego wysiadania zapobiega potencjalnym wypadkom, czasowo blokując drzwi i uniemożliwiając ich otwarcie.

 

Koreańczycy poprawili multimedia: ośmiocalowy system infotainment, integruje nawigację, media i systemy łączności. Współpracuje z Apple CarPlay i Android Auto, a także usługą Live. Funkcja Display Audio pozwala pasażerom wyświetlać zawartość swoich smartfonów na siedmiocalowym ekranie, za pośrednictwem Apple CarPlay i Android Auto. Santa Fe wyposażono również w nowy wyświetlacz head-up.

 

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska