Cupra: nowa motoryzacyjna marka i jej pierwsze auto

2018-02-23
Cupra: nowa motoryzacyjna marka i jej pierwsze auto

Cupra zyskała własną tożsamość i stała się niezależną marką. Pierwszym modelem, jaki wyjedzie na drogi z logotypem Cupra, jest SUV Ateca.

Cupra to nazwa świetnie znana miłośnikom motoryzacyjnych emocji. Istniejąca do tej pory jako najwyższa wersja wyposażenia modeli Seata oferowała moc, technologię i sportowy design. Cupra zyskała uznanie w świecie motoryzacji, a wokół sygnowanych wyścigową flagą aut powstała grupa fanów.

 

Teraz Cupra stała się odrębną marką. Obejmie nie tylko nowe modele, ale także cały dział sportów wyścigowych, obszar, który do tej pory należał do Seat Sport, a który będzie bezpośrednio zintegrowany z nową marką.

 

 

„Ambitnym celem dla marki Cupra jest podwojenie sprzedaży w ciągu najbliższych 4-5 lat” - powiedział Wayne Griffiths, Wiceprezes Seata ds. sprzedaży i marketingu.

 

Cupra nawiązała współpracę z małymi studiami i warsztatami, które opracują stworzone przez siebie ekskluzywne, limitowane kolekcje, takie jak L.G.R., Trakatan i Fabike. Cupra współpracuje również z Dainese, Ninco i innymi markami, aby wspierać i dzielić się swoją pasją do wyścigów, technologii i innowacji.

 

Pierwszym modelem Cupry będzie Ateca. To SUV, który pokazuje w którą stronę będzie zmierzać marka. Auto łączy w sobie elegancki i dynamiczny design z przestronnym wnętrzem i dużym bagażnikiem. Nowy silnik TSI Cupra Ateca 2.0 TSI oferuje moc 300 KM. Współpracuje on z nową 7-stopniową skrzynią biegów DSG, która została specjalnie ulepszona, aby oferować sportową obsługę, a jednocześnie płynniejsze i bardziej precyzyjne przełożenia.

 

 

Cupra Ateca wyposażona jest także w system trakcji 4Drive. System analizuje warunki drogowe w czasie rzeczywistym, prędkość samochodu i każdego koła, pozycję kierownicy oraz styl jazdy lub tryb, aby szybko i stopniowo dostarczać potrzebną moc do odpowiednich kół. System 4Drive jest zoptymalizowany pod kątem współpracy ze wszystkimi trybami jazdy: normalnym, sportowym, indywidualnym, śniegowym, terenowym i oczywiście z trybem Cupra. Po jego wybraniu silnik przestawia się w tryb jazdy torowej – auto staje się dynamiczniejsze, a ustawienie adaptacyjnego zawieszenia nadaje pojazdowi agresywny, sportowy charakter.

 

Wyposażenie auta to także detale. Wykończone są w błyszczącej czerni: relingi dachowe, lusterka boczne, ramy okienne, listwy boczne, koła, przednia maskownica, przednie i tylne dyfuzory, a także spoilery, które otaczają tylne okno. Wyjątkowość podkreślają także projektory powitalne, wyświetlające na ziemi nazwę i logo marki. Potężne czarne zaciski hamulcowe, sportowy tylny zderzak, miedziane logo na bagażniku, cztery rury wydechowe na krawędzi tylnego dyfuzora i 19-calowe obręcze kół ze stopów cynku z logo Cupra podkreślają sportowy i dynamiczny wygląd SUV-a.

 

Cupra Ateca może rozwinąć prędkość maksymalną 245 km/h, a na osiągnięcie 100 km/h potrzebuje zaledwie 5,4 sekundy.

 

Wkrótce powstanie autop wyścigowe dla serii TCR. Będzie pierwszym autem wyścigowym nowej marki. Oficjalnie wystartuje w serii TCR w sezonie 2018. Na nowej Cuprze TCR pojawi się logo marki w kolorze miedzi, zarówno z przodu, jak i z tyłu. Samochód wyposażono także w elektroniczny moduł sterujący, aby sprostać wymaganiom technicznym na torze.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska