Audi A6: sport to zdrowie

2018-03-01
Audi A6: sport to zdrowie

Ósma generacja luksusowej limuzyny to przede wszystkim sportowe emocje, technologiczne fajerwerki, elegancja i cyfryzacja. Od flagowego A8 ten samochód dzieli naprawdę niewiele.

Cech nowego A6 jest tak wiele, że postanowiliśmy wybrać te najciekawsze i najbardziej spektakularne. To dalece nie wszystko, ale...
A1
Wyświetlacz górny systemu info-rozrywki ma przekątną 10,1 cala, zawiaduje nawigacją i ustawieniami. Dolny wyświetlacz ma zaś 8,6 cala, umieszczony jest na konsoli tunelu środkowego, służy do obsługi klimatyzacji i do wprowadzania tekstu. Samochód może być wyposażany w wirtualny kokpit z wyświetlaczem o przekątnej 12,3 cala.
A2
Systemy automatycznego parkowania oraz automatycznego wjazdu do garażu samoczynnie wprowadzają limuzynę na miejsce parkingowe lub do garażu, a następnie ją stamtąd wyprowadzą. Kierowca może wysiąść z pojazdu i z zewnątrz, używając aplikacji myAudi, aktywować i monitorować manewr na smartfonie.


A3
Pakiet systemów wspomagających kierowcę w ruchu miejskim zawiera asystenta skrzyżowań, natomiast w pakiecie systemów wspomagających kierowcę w ruchu pozamiejskim jest asystent wydajności oraz adaptacyjny asystent jazdy (adaptacyjny tempomat plus system utrzymania auta na obranym torze).
A4
Za działanie całej elektroniki odpowiada centralny sterownik systemów wsparcia kierowcy - zFAS. Odbiera i przetwarza w czasie rzeczywistym sygnały napływające z czujników samochodu, nieprzerwanie oblicza obraz otoczenia. W nowym A6 jest do pięciu czujników radarowych, pięciu kamer, dwunastu czujników ultradźwiękowych oraz skaner laserowy.


A5
Wszystkie silniki auta są wyposażone w nową technikę mild-hybrid. Energię dostarcza alternator – rozrusznik RSG, współpracujący z akumulatorem litowo-jonowym. Dzięki niemu Audi A6 może „żeglować” przy wyłączonym silniku.
A6
Fotele przednie można zamówić z funkcją wentylacji i masażu. Auto posiada także pakiet jakości powietrza. W jego skład wchodzą: aromatyzowanie wnętrza dwoma delikatnymi zapachami, jonizator oraz wydajny filtr powietrza.
A7
Za sportowy charakter odpowiadają nowe ustawienia zawieszenia. Oraz progresywny układ kierowniczy. Nowe A6 jest wyposażone w dynamiczny układ czterech kół skrętnych. Dzięki niemu jest stabilniejsze w dynamicznie pokonywanych zakrętach, zwrotniejsze w ruchu miejskim i stabilniejsze w długich trasach.
A8
Auto wjedzie na rynek z czterema silnikami do wyboru: benzynowym TFSI i trzema motorami wysokoprężnymi TDI. Benzynowy 3.0 TFSI to V6 turbo o mocy 340 KM i momencie obrotowym 500 Nm. Dieslowskie motory V6 to: 3.0 TDI o mocy 286 KM lub 231 KM. Najsłabszy silnik 4-cylindrowy generuje 204 KM.


A9
Obie jednostki dieslowskie V6 współpracują z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic, a jednostki 3.0 TFSI i 2.0 TDI są standardowo wyposażone w siedmiostopniową przekładnię automatyczną S tronic. Wszystkie warianty z silnikami trzylitrowymi są standardowo dostępne ze stałym napędem na cztery koła quattro, którego wersja zależna jest od modelu.
A10
Z zewnątrz rzuca się w oczy długa maska, duży rozstaw osi i krótkie zwisy. Długość Audi A6 wynosi 4939 mm, jest o 7 mm większa od poprzednika. Szerokość limuzyny wzrosła o 12 mm (1886 mm), a wysokość o 2 mm (1457 mm).
A11
Konsola środkowa w nowym Audi A6 zorientowana jest ku kierowcy, w lewo zwrócony jest także górny wyświetlacz MMI touch response.
A12
Gdybyśmy chcieli wymienić wszystkie cechy nowego A6, tych punktów byłoby pewnie kilkaset. Tymczasem czekamy na jazdy próbne.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska