Nawet 639 KM (!) w nowym modelu Mercedesa-AMG

2018-03-06
Nawet 639 KM (!) w nowym modelu Mercedesa-AMG

Więcej przestrzeni, więcej mocy i więcej... gęsiej skórki – taki jest nowy Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé, pierwszy czterodrzwiowy samochód sportowy z Affalterbach.

Model wyposażony jest w jeden z trzech silników. Na potrzeby nowego AMG GT 63 S 4MATIC+ to jednostka o mocy 639 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym 900 Nm. Efekt: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 3,2 s oraz prędkość maksymalna 315 km/h. Druga jednostka to także V8. Pracuje pod maską Mercedesa-AMG GT 63 4MATIC+ i osiąga moc 585 KM oraz 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Sprint od zera do „setki” trwa 3,4 s, a prędkość maksymalna wynosi 310 km/h.

Poza dwiema jednostkami V8 nowy samochód dostępny jest jako Mercedes-AMG GT 53 4MATIC+, napędzany rzędową „szóstką” AMG. 3-litrowy silnik o mocy 435 KM dysponuje funkcją boost, zapewniającą dodatkowe 22 KM i 250 Nm. AMG GT 53 rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,5 s i osiąga maksymalną prędkość 285 km/h.

Skrzynia specjalnie dla tego auta

Za przeniesienie napędu odpowiada dziewięciostopniowa przekładnia AMG Speedshift MCT 9G, która została specjalnie przystosowana do wymagań 8-cylindrowych wariantów auta. Z kolei rzędowy silnik o 6 cylindrach połączono ze skrzynią AMG SPeedshift TCT 9G z przekładnią hydrokinetyczną.

W modelu 6-cylindrowym standardem jest zawieszenie ze stalowymi sprężynami i regulacją tłumienia. Warianty V8 korzystają z wielokomorowego zawieszenia pneumatycznego AMG Ride Control+. Przednią oś, silnik, skrzynię i przekładnię kierowniczą zamontowano na sztywnej ramie pomocniczej.

Wszystkie czterodrzwiowe modele AMG GT wyposażono w napęd na obie osie AMG Performance 4Matic+. Elektromechanicznie sterowane sprzęgło łączy stale napędzaną oś tylną z osią przednią. Najlepszy możliwy rozdział momentu obrotowego jest na bieżąco wyliczany w oparciu o warunki jazdy i zachowanie kierowcy. Transformacja z trybu tylno- do czteronapędowego odbywa się niezauważalnie.

Można też jeździć bokiem

Kierowca może nawet dritftować. W tym celu stworzono tryb Drift – standardowy w wersji S i opcjonalny w pozostałych odmianach. Można go aktywować w programie Race, korzystając z manetek przy kierownicy.

AMG GT 63 S standardowo otrzymał elektronicznie sterowaną blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi (szperę). Z kolei zależnie od wersji silnikowej można wybrać jeden z sześciu programów jazdy: Slippery, Comfort, Sport, Sport+, Race oraz Individual. Można je ustawiać za pomocą przełącznika na konsoli środkowej, a także zachowywać w nowym module programów jazdy – AMG Dynamics. Pod tym hasłem kryją się cztery programy: Basic, Advanced, Pro oraz Master, automatycznie aktywowane po wyborze odpowiedniego trybu jazdy. Parametry jazdy, takie jak responsywność silnika, reakcje zawieszenia, strategia działania napędu na obie osie i progi działania całkowicie przeprojektowanego ESP są tu inteligentnie modyfikowane zgodnie z wybranym programem.

A do tego wszystkiego minimalistyczne wnętrze, cała masa systemów wsparcia kierowcy i lista opcji, która jest gruba jak książka. AMG naprawdę się postarało.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska