Jeszcze więcej ekstremy: Sport szybszy od Chirona

2018-03-07
Jeszcze więcej ekstremy: Sport szybszy od Chirona

Kilka modyfikacji w zawieszeniu, odchudzenie o 20 kg i mamy nowego króla szos - oto Bugatti Chiron Sport. Ale czy na pewno króla? Teksańczycy mają na ten temat inne zdanie.

Bugatti Chiron jest bez wątpienia jednym z najbardziej radykalnych samochodów drogowych, jakie kiedykolwiek zbudowano. I właśnie – mimo swoich cech – został ulepszony.

Francuski producent samochodów (Bugatti należy do Volkswagena) zaprezentował lżejszy, szybszy i mocniejszy supersamochód Chiron Sport na Targach Motoryzacyjnych w Genewie. Auto kosztuje równowartość 2,5 mln euro.

Wiele specyfikacji jest takich samych, jak u poprzednika. 16-cylindrowy silnik z czterema turbosprężarkami wytwarza 1500 KM i pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 420 km/h.

Ale Chiron Sport jest o ponad 20 kg lżejszy i został dostrojony na tor wyścigowy. To oznacza z mocniejsze zawieszenie, dzięki któremu wóz jest dynamiczniejszy w zakrętach.

„Chiron Sport stał się zauważalnie bardziej zwinny, a jego nowa zwinność, szczególnie w ciasnych zakrętach, zapewnia kierowcy dużo więcej emocji na krętych drogach” - powiedział Stephan Winkelmann, prezes Bugatti Automobiles.

Dodatkowo, zastosowano nowy system „wektorowania momentu obrotowego”, który lepiej przekazuje moment na poszczególne koła w czteronapędowym potworze, zwłaszcza w zakrętach.

Zdjęcia nowego Chirona Sport możecie zobaczyć w galerii powyżej. Zachęcamy też do obejrzenia krótkiego filmu o tym, jak powstaje poprzednik Chirona, czyli legendarny już dziś Bugatti Veyron:

Z innej beczki. Bugatti Chiron mieni się najszybszym produkcyjnym samochodem świata. Tego wyniku i tego tytułu nie uznają Amerykanie z Hennessey. Oni uważają, że skonstruowali coś znacznie szybszego (zostało to zapisane w Księdze Rekordów Guinnessa).

Pierwsza wersja Venoma F5 zmiażdżyła Bugatti Veyrona. Kolejna pokonała Chirona.

Auto powstało w Teksasie, w firmie Hennessey, która specjalizuje się w motoryzacyjnej ekstremie. Pod maską Venoma F5 pracuje silnik V8 (połowa cylindrów Chirona), ale podkręcony do... 1600 KM. Napęd przekazywany jest na tylną oś, a biegi zmienia się 7-biegową, jednosprzęgłową skrzynią. Auto wykonane jest w całości z włókna węglowego.
W Hennessey skupili się na wytworzeniu maksymalnego docisku. Venom F5 przyspiesza do 200 km/h w czasie krótszym niż 10 sekund. Prędkość maksymalna wynosi... 484 km/h.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska