Pierwszy SUV w piątej odsłonie: nowa "Rawka"

2018-03-28
Pierwszy SUV w piątej odsłonie: nowa "Rawka"

Na nowojorskim International Auto Show Toyota pokazała najnowsze wcielenie RAV4, jednego z pierwszych SUV-ów na rynku.

To już piąta generacja popularnej „rawki”. Po raz pierwszy zbudowano ją na nowej platformie TNGA (Toyota New Global Architecture), zapewniającej większy komfort jazdy, lepsze własności jezdne i większe bezpieczeństwo. Wprowadzono też nowe jednostki napędowe – napęd hybrydowy z silnikiem 2,5 litra i konwencjonalny dwulitrowy silnik benzynowy.

Nowa RAV4 pozostała wierna swojemu dziedzictwu, jednego z pionierów tak popularnego dziś segmentu. Stylistycznie auto wygląda na solidniej i znacznie bardziej nowocześnie. Cechy znane z modelu CH-R pojawiły się także w tym klasycznym SUV-ie.

Mniej znaczy więcej

W porównaniu do poprzedniej generacji zwiększono prześwit oraz zdecydowano się na większy rozstaw kół. Długość „rawki” – 4600 mm – jest niemal taka sama, jak długość odchodzącej wersji. Zmniejszony jednak został przedni i tylny zwis, za to rozstaw osi zwiększono o 30 mm, co umożliwiło powiększenie kabiny i uzyskanie w niej bardziej komfortowej przestrzeni.

Z kolei przestrzeń bagażowa stała się nie tylko większa, ale i bardzo funkcjonalna dzięki składanym tylnym siedzeniom, podwójnej podłodze i bocznym siatkom. Szerokość pojazdu zwiększyła się o 10 mm do 1855 mm, co również wpłynęło na powiększenie kabiny.

RAV4 będzie dostępna z dwiema jednostkami napędowymi, zużywającymi mniej paliwa i mającymi większą moc w stosunku do stosowanych obecnie. Nowy hybrydowy układ z 2,5-litrowym silnikiem spalinowym szybciej reaguje na działania kierowcy. Samochód będzie dostępny z manualną lub automatyczną skrzynią biegów.

Energia odnawialna

W stosunku do aktualnego modelu zwiększono dynamikę jazdy, dzięki usprawnieniom układów napędu na wszystkie koła zastosowanych w nowym RAV4. Dla wersji hybrydowej Toyota opracowała zupełnie nowy system napędu elektrycznego, wyróżniający się bardziej efektywnym wykorzystaniem energii. Drugi silnik elektryczny napędzający tylne koła generuje większy moment obrotowy przy obniżonych stratach energii. To zapewnia dzielność terenową, a przy tym nie wpływa na zapotrzebowanie na paliwo. System napędu na wszystkie koła udoskonalono również w wersji konwencjonalnej z dwulitrowym silnikiem benzynowym, stosując podwójne sprzęgło i odłączanie tylnego mostu w wersji z automatyczną skrzynią biegów.

Platforma TNGA, sprawia, że auto ma nisko położony środek ciężkości. Także nadwozie stało się sztywniejsze.

Więcej informacji o nowej „rawce” pojawi się wkrótce. Do dealerów auto trafi na początku 2019 roku.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska