Hyundai skradł show

2018-03-30
Hyundai skradł show

Genesis to luksusowa marka Hyundaia. Poczyna sobie tak dobrze, że postanowiła wygrać nowojorskie targi motoryzacyjne. By to osiągnąć pokazała model Essentia. No i się udało!

Genesis jest luksusową marką Hyundaia. Koreańczycy zdecydowali się na ten sam ruch, który kilka lat temu wykonali Japończycy. Toyota wydzieliła luksusowego Lexusa, Honda – Acurę, a Nissan – Infiniti. Kilka lat temu podobny zabieg przeprowadził właśnie Hyundai. Genesis to były najpierw te lepsze modele Hyundaia, które teraz tworzą odrębną markę.

Genesis staje się coraz bardziej luksusowy, a udowodnił to na New York International Auto Show, pokazując fantastyczny, całkowicie elektryczny, dwumiejscowy koncept auta gran turismo.

Esencja stylu

Auto nazywa się Essentia. Do setki przyspiesza w 3 sekundy, ale nie to jest jego najważniejszą cechą. Essentia pokazuje „Athletic Elegance” nowy sposób projektowania Genesisa. Jest jednocześnie sportowo i luksusowo.

„Jako producent luksusowych samochodów mamy obowiązek tworzenia przedmiotów pożądanych i pasjonujących. Jednocześnie wykraczających poza oczekiwania w zakresie technologii i łączności. No i właśnie to robimy” - powiedział wyraźnie dumny Manfred Fitzgerald, szef marki Genesis.

Wzornictwo Essentii naprawdę imponuje. Auto jest przejrzyste, muskularne i mocne. Kluczem tego wrażenia jest długa maska, podnoszone, motylkowe drzwi i bardzo nisko poprowadzony dach. Auto jest niewiele wyższe niż Ford GT, ale za to zdecydowanie bardziej komfortowe.

Podwozie konceptu wykonano z włókna węglowego. Jest widoczne przez przezroczystą maskę. Wrażenie potęgują reflektory laserowe. Kabina jest podobnie minimalistyczna w swojej konstrukcji. Zredukowano „bałagan” i skupiono się na wykonaniu detali.

Akumulator samochodu jest ukryty w centralnym tunelu oddzielającym kierowcę od pasażera. To pozwoliło obniżyć linię dachu.

Jeśli tak mają wyglądać Genesisy, to już teraz możemy być pewni, że japońska konkurencja powinna zewrzeć szeregi przed Koreańczykami.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska