Najładniejszy kombiak? Ależ się postarali z A6 Avant!

2018-04-12
Najładniejszy kombiak? Ależ się postarali z A6 Avant!

Wydawało się, że żaden producent nie będzie w stanie zrobić niczego lepszego w luksusowym segmencie kombi od Volvo V90. No ale Audi właśnie pokazało A6 Avant. My nie możemy się zdecydować, który jest ładniejszy, może wy nam pomożecie?

Ostre linie nadwozia, duże powierzchnie i wyraźnie wyróżniające się, nisko poprowadzone okna w tyle samochodu. Audi A6 Avant robi wrażenie elegancją, sportowym charakterem i wyrafinowaniem. Przód auta jest długi, a linia dachu delikatnie opada ku tyłowi.

Sportowo i czteronapędowo

Szeroka i nisko osadzona osłona chłodnicy singleframe zdominowała front pojazdu, a wydłużone linie i trapezoidalne powierzchnie okien jego boki. Nad wnękami kół rozciągają się wyraźnie zarysowane przetłoczenia, podkreślające obecność w tym samochodzie napędu na cztery koła quattro. Muskularna linia dachu przechodzi w wąski słupek D. Spoiler z tyłu dachu podkreśla sportowy wygląd auta. Tylne światła zostały połączone ozdobną listwą.

Wymiary nowego Audi A6 Avant to 4,94 m długości, 1,89 m szerokości i 1,47 m wysokości. Wnętrze auta jest większe niż wnętrze poprzednika. Pod względem ilości miejsca dla kierowcy i wszystkich pasażerów na przednich i tylnych siedzeniach (w obszarze tułowia i nóg), nowy model jest też lepszy od konkurencji. Pojemność bagażnika to od 565 litrów w podstawowej konfiguracji, do 1680 litrów przy złożonych oparciach tylnej kanapy.

Oświetlenie i żeglowanie

Standardowo A6 Avant wyposażane jest w kompleksowy pakiet systemów bezpieczeństwa, w skład którego wchodzą m.in. systemy oświetleniowe, systemy wsparcia kierowcy i systemy bezpieczeństwa biernego. Standardem są również przednie reflektory LED dostępne także w dwóch ponadstandardowych wariantach, z których najbardziej zaawansowaną technicznie wersją są reflektory HD Matrix LED ze światłami drogowymi wysokiej rozdzielczości.

Standardowo, wszystkie silniki montowane w nowym Audi A6 Avant wyposażone są w system mild hybrid. Serce systemu to alternator-rozrusznik, funkcjonujący w ramach 48-woltowego pokładowego systemu elektrycznego, który pozwala na oszczędność energii rzędu 12 kW. Zaoszczędzoną energię przesyła następnie do osobnego akumulatora litowo-jonowego. Auto przy prędkościach od 55 do 160 km/h może „żeglować” z wyłączonym silnikiem.

Zawieszenie nowego Audi A6 Avant można zestroić na kilka sposobów: od bardzo dynamicznego, po komfortowe. Standardowy, progresywny układ kierowniczy jest bardzo wygodny w użyciu. Jego sportowe przełożenie staje się coraz bardziej bezpośrednie w miarę zwiększania się kąta skrętu. Opcjonalnie, Audi oferuje dynamiczny układ czterech kół skrętnych. Można wybrać jeden z czterech wariantów zawieszenia: konwencjonalne zawieszenie ze stalowymi sprężynami, zawieszenie sportowe, zawieszenie z systemem kontroli siły tłumienia oraz adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension, również z systemem kontroli siły tłumienia.

Możliwość sterowania prawie wszystkimi funkcjami samochodu dostępna jest z poziomu dwóch dużych wyświetlaczy nowego systemu operacyjnego MMI touch response. Z poziomu wyżej umiejscowionego 10,1-calowego ekranu, kierowca (o ile na pokładzie samochodu zamontowany jest system nawigacji MMI navigation plus) zarządza nawigacją i systemami infotainment. Położony niżej ekran 8,6-calowy, służy do obsługi klimatyzacji, funkcji komfortowych i do wprowadzania tekstu. Podczas obsługi, nadgarstek kierowcy spoczywa wygodnie na szerokiej gałce dźwigni zmiany biegów. System MMI touch response wyposażony jest w funkcję akustycznej i haptycznej reakcji zwrotnej.

W skład systemu MMI navigation plus wchodzi również w pełni cyfrowy Audi virtual cockpit (ekran o przekątnej 12,3 cala), którego obsługa prowadzona jest przy pomocy wielofunkcyjnych przycisków na kierownicy. Opcjonalny wyświetlacz danych head-up display wyświetla dane na szybie, na wprost wzroku kierowcy.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska