Taki Garbus to skarb: ładniejszy niż oryginał?

2018-04-19
Taki Garbus to skarb: ładniejszy niż oryginał?

Tęsknota za tym co było jest w motoryzacji obecna od dawna. Moda na retro trwa. Jej najnowsze wcielenie to Memminger Roadster 2.7 – współczesne wcielenie Garbusa.

Volkswagen Garbus to jedno z najpopularniejszych aut wszech czasów. Odrestaurowane modele wciąż jeżdżą po drogach całego świata, a gdzieniegdzie nawet nie odrestaurowane, ale zwyczajne, produkcyjne.

Niektórzy ukochali Garbusa ponad wszystko. Człowiek, który nazywa się Georg Memminger w szczególności. Od 1992 roku zajmuje się odnawianiem Garbusów, przywracaniem ich do świetności. Biznes idzie mu doskonale.

Być może właśnie dlatego, z nadwyżki budżetowej generowanej przez swoją firmę, zamarzył o stworzeniu nowego Garbusa. I zrobił to! Auto nazywa się Memminger Roadster 2.7.

Nowe serce w starym ciele

Właściwie najwięcej mówią zdjęcia. To pojazd mający klasyczną niepodrabialną bryłę, ale na wskroś nowoczesny. Auto napędza silnik typu bokser o pojemności aż 2,7 litra. Jednostka jest… chłodzona powietrzem, jak w starych Garbusach i zabytkowych modelach Porsche. W dzisiejszych czasach to ewenement. Silnik umieszczono centralnie, przesunięto go przed tylną oś. Pozwoliła na to konstrukcja wnętrza, bo Memminger to auto dwuosobowe.

Duży motor wytwarza 210 koni mechanicznych i 247 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To pozwala rozpędzić roadstera do ponad 200 km/h. Najważniejsze jednak, że auto jest bardzo lekkie, waży zaledwie 800 kg. Przyspieszenie do 100 km/h (producent nie podaje danych) powinno się więc wynosić ok. 6 sekund.

Na bazie Porsche

Majstersztykiem jest też zawieszenie. Georg Memminger i jego ekipa użyli podzespołów ze starych Porsche 911. To powinno mówić wszystko: udało się skonstruować auto dla tych, którzy potrafią jeździć. Większy rozstaw osi sprawia, że samochód jest pewniejszy i stabilniejszy.

Najlepsze na koniec. Memmimger zrezygnował z elektroniki. Nie ma żadnych systemów multimedialnych, łączenia ze smartfonem i nawigacji. Po co? Liczy się radość z jazdy, a obrotomierz, prędkościomierz, zegar, wskaźnik temperatury i ciśnienia oleju muszą wystarczyć.

Wg nas wystarczają.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska