Konkurent dla Rollsa? Poznajcie nowego SUV-a od Mercedesa-Maybacha

2018-04-26
Konkurent dla Rollsa? Poznajcie nowego SUV-a od Mercedesa-Maybacha

Vision Mercedes-Maybach Ultimate Luxury. Tak nazywa się i wygląda luksus z gwiazdą na masce, według Mercedesa. Co to za auto?

Studyjne auto to crossover łączący komfort i typowe atuty dwóch rodzajów nadwozia: ekskluzywnej, luksusowej limuzyny oraz SUV-a. W zamyśle Vision Mercedes-Maybach Ultimate Luxury powstał jako samochód elektryczny z czterema kompaktowymi silnikami synchronicznymi z magnesami trwałymi i całkowicie aktywnym napędem na wszystkie koła.

Wschód i Zachód

Zgodnie ze swoją zasadą tworzenia „najlepszych z najlepszych” Mercedes-Maybach reprezentuje najwyższy poziom luksusu. Oraz... dialogu kulturowego. W jego kabinie wykorzystano na przykład „magiczne drewno”, czyli heban, który jest tradycyjnym chińskim budulcem mebli. W ten sam nurt wpisuje się połączenie SUV-a i sedana typu notchback (ze skróconą tylną pokrywą), które należą do najpopularniejszych typów nadwozia – przede wszystkim w Chinach.

W aucie przestronność i komfort łączą się z podniesioną pozycją za kierownicą, eleganckim wzornictwem i najlepszymi materiałami wykończeniowymi, zwłaszcza z tyłu. Z kolei z zewnątrz przedni pas zdobi charakterystyczna, chromowana osłona chłodnicy z cienkimi, pionowymi listwami, przywodzącymi na myśl prążkowany garnitur. Warto wspomnieć, że nowy projekt grilla świętował swoją premierę w koncepcyjnym coupé Vision Mercedes-Maybach 6. A potem trafił do Mercedesa-Maybacha Klasy S.

Tak jak we wspomnianych autach, tak i w nowym SUV-ie masywne wloty powietrza w chromowanej oprawie, z wypełnieniem o strukturze plastra miodu, podkreślają dynamiczną stronę prototypu. Ozdobna listwa biegnie od przedniego zderzaka wzdłuż nadkoli i progów aż do tylnego pasa.

Ponieważ Vision Mercedes-Maybach Ultimate Luxury powstał przede wszystkim z myślą o podróżowaniu z kierowcą, jego design jest zorientowany na podróżujących z tyłu – oraz ich dobre samopoczucie. Właśnie tam najbardziej daje się odczuć wyjątkową przytulność wnętrza prototypu.

Skóra i złoto

Otoczenie kierowcy zredukowano do niezbędnego minimum. Otwory wentylacyjne, nawiązujące do wyglądu osłony chłodnicy, otaczają wolnostojący, panoramiczny kokpit z dwoma 12,3-calowymi wyświetlaczami. Poczucie przestronności dodatkowo potęguje filigranowa dolna część deski rozdzielczej. Ramy przednich foteli w kolorze różowego złota mają otwartą formę. Zestawienie kolorów i materiałów koresponduje z najwyższej klasy luksusem marki Mercedes-Maybach: biała skóra nappa łączy się z odcieniem brązu i jasnym, metalicznym wykończeniem deski rozdzielczej.

Podobnie jak w limuzynie Mercedes-Maybach Klasy S, tak i w prototypie fotele mają całą masę ustawień. W odróżnieniu od konwencjonalnej limuzyny oparcie jest tu regulowane osobno, podczas gdy miejsce na nogi i punkt bazowy siedziska pozostają bez zmian. Poduszkę siedziska można regulować oddzielnie, a jego kąt i wysokość ustawia się wspólnie. Po rozłożeniu fotele oferują podpórkę na łydki, której długość i pochylenie można dowolnie regulować.

Herbatka u Maybacha

Szeroka konsola środkowa sięga aż do tyłu. Wyposażono ją w podgrzewaną, hebanową tacę z czajnikiem i filiżankami, umożliwiającą picie herbaty podczas jazdy.

Prototyp został od początku do końca zaprojektowany w środowisku graficznym 3D w czasie rzeczywistym. Podobnie jak kamerdyner, Vision Mercedes-Maybach Ultimate Luxury działa z wyprzedzeniem – zamiast raczyć użytkownika długimi menu, odtwarza muzykę odpowiadającą aktualnemu nastrojowi, zna kalendarz spotkań i odpowiednio planuje trasy. Podróżującym z tyłu proponuje różne rodzaje herbaty oraz programy relaksacyjne, zależnie od tego, kto akurat usiądzie w fotelu.

Znana już z Klasy S kontrola komfortu Energizing łączy funkcje takie jak masaż, rozpylacz zapachów, nastrojowe oświetlenie oraz nagłośnienie, aby wspomóc regenerację i wzmocnić koncentrację pasażerów.

W założeniu Vision Mercedes-Maybach Ultimate Luxury powstał jako samochód elektryczny. Dzięki czterem kompaktowym silnikom synchronicznym z magnesami trwałymi oferuje w pełni aktywny napęd na wszystkie koła. Moc maksymalna układu napędowego wynosi 750 KM. Płaski, zabudowany pod podłogą akumulator ma pojemność około 80 kWh, co daje zasięg powyżej 500 kilometrów. Maksymalna prędkość została elektronicznie ograniczona do 250 km/h.

Ładowanie w 5 minut

Wygodę zapewnia funkcja szybkiego ładowania: dzięki ładowaniu prądem stałym system pozwala na ładowanie z mocą do 350 kW. W ciągu zaledwie 5 minut można uzyskać wystarczającą ilość energii, aby pokonać zasięg około 100 kilometrów. Akumulator można ładować za pomocą kabla, na publicznych stacjach ładowania lub z konwencjonalnego domowego gniazdka, albo indukcyjnie.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska