Terenówka, która przyspiesza jak supersamochód

2018-05-02
Terenówka, która przyspiesza jak supersamochód

Porsche kolejnym już autem wchodzi na rynek aut hybrydowych. Tym razem firma zaprezentowała nowe Cayenne E-Hybrid.

Model wyposażony jest w 3-litrowy silnik V6 340 KM, który współpracuje z jednostką elektryczną 136 KM, generując moc systemową 462 KM. Maksymalny moment obrotowy 700 Nm dostępny jest tuż powyżej prędkości obrotowej biegu jałowego: strategia doładowania (tzw. funkcja boost) odpowiada tej z supersamochodu 918 Spyder.

Osiągi bez spalania

Cayenne z hybrydowym napędem plug-in przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 253 km/h. W trybie całkowicie elektrycznym model może pokonać do 44 km i rozpędzić się do prędkości 135 km/h. Średnie zużycie na 100 km wynosi 3,2-3,4 l paliwa.

Równolegle do premiery Cayenne E-Hybrid Porsche poszerza ofertę wyposażenia zwiększającego komfort oraz systemów wspomagających dla całej gamy Cayenne o dodatkowe opcje, takie jak wyświetlacz head-up, fotele z masażem czy 22-calowe obręcze z lekkich stopów.

Cayenne E-Hybrid to kolejny etap drogi Porsche w kierunku elektromobilości. Podczas gdy jego silnik spalinowy jest niewiele mocniejszy niż w poprzedniku (o 7 KM więcej), moc jednostki elektrycznej wzrosła aż o 43 proc.

Doładowanie z hiperauta

Dodatkową nowością jest strategia doładowania (tzw. funkcja boost) pochodząca z supersportowego 918 Spyder. Dzięki niej motor elektryczny może być wykorzystywany do zwiększenia osiągów we wszystkich standardowych trybach jazdy pakietu Sport Chrono. Oznacza to, że maksymalny systemowy moment obrotowy dostępny jest tuż po wciśnięciu pedału gazu. Zależnie od sytuacji na drodze i wymagań w zakresie wydajności kierowca może korzystać z dodatkowej siły napędowej w całym zakresie prędkości. Efekt: jeszcze bardziej spontaniczne reakcje i wrażenia z jazdy. Stopień wsparcia ze strony silnika elektrycznego oraz tempo ładowania akumulatora podczas jazdy zależą od wybranego trybu jazdy. W zorientowanych na osiągi programach Sport i Sport Plus praktycznie całą energię zgromadzoną w akumulatorze można wykorzystać na doładowanie.

W nowym Cayenne E-Hybrid znacznie zwiększono pojemność akumulatora – a co za tym idzie, także zasięg w trybie elektrycznym i rezerwy dla funkcji boost. W porównaniu z poprzednikiem pojemność baterii wzrosła o około 30 proc. Chłodzony cieczą akumulator, przechowywany pod podłogą tylnej części pojazdu, składa się z ośmiu modułów ogniw. Naładowanie go z gniazdka 230 V zajmuje 7,8 godziny. Jeśli zamiast standardowej ładowarki zastosowana zostanie opcjonalna o mocy 7,2 kW, „tankowanie” z gniazdka 230 V potrwa jedynie 2,3 godziny.

Szybsza skrzynia

Ponadto model otrzymał nową 8-stopniową przekładnię automatyczną Tiptronic S, opracowaną dla całej gamy Cayenne. Poza bardziej komfortowym, płynniejszym ruszaniem z miejsca skrzynia odznacza się zdecydowanie szybszym załączaniem przełożeń. Równocześnie zredukowano przerwy w dostawie siły napędowej podczas zmiany biegów.

Zupełnie nowe podwozie sprawia, że Cayenne E-Hybrid oferuje dynamikę prowadzenia typową dla aut sportowych – podobnie jak wszystkie modele Cayenne nowej generacji. Standardowe wyposażenie obejmuje zawieszenie Porsche Active Suspension Managing (PASM), a na życzenie dostępny jest elektryczny system stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC).

Jak w samolocie

Wraz z wprowadzeniem Cayenne E-Hybrid Porsche poszerza ofertę systemów wspomagających i wyposażenia opcjonalnego dostępnego dla całej serii modelowej Cayenne o szereg innowacyjnych rozwiązań. Po raz pierwszy w Porsche dostępny jest wyświetlacz head-up, który prezentuje wszystkie istotne informacje dotyczące jazdy bezpośrednio w polu widzenia kierowcy, w postaci kolorowej grafiki. Lista nowości obejmuje również fotele z funkcją masażu, podgrzewaną przednią szybę, niezależne ogrzewanie ze zdalnym sterowaniem oraz 22-calowe koła z felgami z lekkich stopów.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska