Jeszcze twardsze BMW M5: wersja Competition

2018-05-10
Jeszcze twardsze BMW M5: wersja Competition

Trudno w to uwierzyć, ale są tacy, którym 600 koni mechanicznych w czterodrzwiowym sedanie, czyli takiej limuzynie do dojeżdżania do pracy, nie wystarczają. Dla nich BMW podkręciła M5 do wersji Competition.

Bardzo niedawno pisaliśmy o BMW M2 Competition, które zostało podkręcone z 370 do 410 koni mechanicznych. Możecie o tym aucie przeczytać TUTAJ.

Tym razem Bawarczycy pokazali M5 Competition. Oba auta mają ze sobą wiele wspólnego. Oczywiście, nie chodzi o wielkość i moc, ale filozofię. Zmiany stylistyczne są niewielkie, za to różnice spore, ale to bardziej dzięki pracy inżynierów niż designerów.

Z zewnątrz M5 Competition od zwykłej M5 różni się kilkoma detalami. Tylko wprawne oko wychwyci inne malowanie chłodnicy, klamki w kolorze nadwozia i wloty powietrza. Już łatwiej wersję będzie poznać po innym spojlerze i dyfuzorze od standardowej wersji.

Piekielna moc

Jednak nie to jest najważniejsze, nie z tego powodu w salonach ustawią się kolejki po M5 Competition. Samochód napędza ten sam silnik co wersję bazową, czyli 4,4-litrowe V8 z podwójnym doładowaniem. Tym razem motor generuje jednak nie 600, a 625 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 750 Nm i jest dostępny w zakresie 1800-5800 obr./min.

Silnik wyposażony jest w zmienne fazy rozrządu (podwójny Vanos) i zmienny czas otwarcia zaworów (Valvetronic). Podobnie jak w przypadku M2 Competition nieco poprawiono układ dolotowy i wydechowy, zastosowano też inne materiały przy konstrukcji wału korbowego.

Te wszystkie zabiegi przekładają się na osiągi. M5 Competition do 100 km/h przyspiesza w 3,3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 305 km/h (z pakietem M Driver, który dostępny jest w opcji).

4WD lub 2WD - do wyboru

Ciekawy jest układ przeniesienia napędu. Auto może mieć napęd na obie osie lub tylko na tył - decyduje kierowca. Samochód ma aktywny dyferencjał Active M i 8-biegową skrzynię M Steptronic. 

W salonach wersja Competition prawdopodobnie będzie droższa od standardowej o ok. 10 tys. euro.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska