Najtańszy hot-hatch w Polsce: nowe Megane RS

2018-05-14
Najtańszy hot-hatch w Polsce: nowe Megane RS

Czwarta generacja kompaktowej ulicznej wyścigówki ma 280 KM i prowadzi się doskonale. Przy okazji: cena jest przystępna.

Nowe Renault Megane RS po raz pierwszy zostało zaprezentowane na Salonie Samochodowym we Frankfurcie we wrześniu 2017 r. Wyrazisty design zaprojektowany z myślą o wysokich osiągach potwierdza przynależność tego auta do świata sportów samochodowych.

Inżynierowie zastosowali silnik turbo najnowszej generacji o pojemności 1,8 litra, mocy 280 KM i maksymalnym momencie obrotowym 390 Nm. Układ jezdny – który łączy wysokie osiągi, zwrotność, stabilność i komfort z technologią 4Control (systemem czterech kół skrętnych) oraz – sprawia, że auto doskonale sprawdza się zarówno na drodze, jak i na torze wyścigowym.

Moc i technologia

Nowe Megane RS zostało wyposażone w najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne. System wielofunkcyjnych świateł RS Vision to połączenie funkcji świateł pozycyjnych, świateł drogowych dalekiego zasięgu, świateł przeciwmgłowych i funkcji doświetlania zakrętów. To wszystko zapewnia doskonałą widoczność.

Pokładowy system telemetryczny RS Monitor umożliwia natomiast wyświetlanie na ekranie R-Link 2 w czasie rzeczywistym parametrów samochodu oraz reakcji kierowcy.

W niezłej cenie

Co ciekawe, francuski producent wycenił auto bardzo korzystnie, biorąc pod uwagę, jakie oferuje emocje. Nowe Megane RS z manualną skrzynią biegów można kupić za 124 900 zł. Dostępna jest także wersja z automatyczną skrzynią biegów w cenie od 131 900 zł. Klienci mogą również wybrać jedną z dwóch opcji zawieszenia – Sport lub Cup (to zawieszenie jest twardsze).

Jak widać 280-konne Renault jest dużo tańsze od konkurencji. Kosztuje o 3 tys. mniej od VW Golfa GTi Performance, aż 20 tys. mniej niż Hyundai i30 N Performance oraz 15 tys. mniej od Peugeota 308 GTi.

Polecane wideo

Dodaj komentarz