Jak wygląda plombowanie oldtimerów? Rusza rajd Mille Miglia

2018-05-17
Jak wygląda plombowanie oldtimerów? Rusza rajd Mille Miglia

Jeśli ktoś kocha motoryzację, to start włoskiego rajdu historycznego Mille Miglia jest jedną z najważniejszych dat w roku. To tu można zobaczyć auta niemal sprzed wieku.

Mille Miglia jest od ponad 90 lat najwyższą formą zamiłowania do „czterech kółek”. Wyścig został zapoczątkowany w 1927 roku w ze startem i metą w Brescii, przejazdem do Rzymu i powrotem wzdłuż Półwyspu Apenińskiego, pokonaniem w sumie 1600 km, co równoważne jest właśnie tysiącu mil („mille miglia"). W 1928 roku, podczas drugiej edycji, Alfa Romeo zwyciężyła w klasyfikacji indywidualnej i drużynowej, doprowadzając wszystkie osiem samochodów do mety.

By uczcić 90. rocznicę pierwszego z długiej serii sukcesów, powstał projekt „Alfa Romeo: Mille Miglia w 90 miejscach”, który pozwala przypomnieć najważniejsze momenty niezwykłej historii przez pryzmat dziewięćdziesięciu ujęć najbardziej symbolicznych miejsc.

To miejsca i epizody, które naznaczyły długą historię Alfy Romeo w najsławniejszych wyścigach samochodowych na świecie, dzięki którym pasja przenoszona jest z legendarnych modeli na te z aktualnej produkcji.

Przed startem jednak, kiedy mowa o Mille Miglia, nie można pominąć wczorajszych kontroli technicznych i plombowania samochodów, które odbyło się 17 maja rano w malowniczej oprawie Piazza della Vittoria, jednego z najważniejszych placów Brescii zwanej „Lwicą Italii”. Cały proces kontrolny składa się z dwóch faz, jedna to kontrola załogi pod kątem posiadanych licencji, certyfikatów i prawa jazdy, druga to kontrola analityczna pod kątem technicznym samochodów. Zwieńczeniem procesu jest zaplombowanie samochodów przed startem, co świadczy o odbyciu precyzyjnej kontroli, czyli zgodności samochodu z dokumentami, a przede wszystkim daje zielone światło do udziału w wyścigach.

Perełki na rajdzie

Pomijając aspekty techniczne, plombowanie samochodów przed startem jest przede wszystkim jednym z momentów, w którym fani mogą z bliska podziwiać startujące w wyścigach samochody zabytkowe, a w Brescii oczy wszystkich skierowane są na zachwycającą Alfę Romeo 6C 1500 Super Sport z 1928 roku, której karoseria została wyprodukowana w „Stabilimenti Farina", a która świętuje 90. rocznicę pamiętnego zwycięstwa w Mille Miglia w 1928 roku. Auto wystartuje z numerem 30., takim samym, jaki widniał na zwycięskim samochodzie prowadzonym przez Giuseppe Campariego i Giulio Ramponiego.

Z aplauzem i zachwytem spotkała się również legendarna 6C 1750 Gran Sport, która triumfowała w 1930 roku z Tazio Nuvolarim i Giovannim Battistą Guidottim za kierownicą, a która wystartowała z numerem 31. Na trasie będzie sposobność, by powrócić do słynnego epizodu „wyprzedzania z wyłączonymi światłami” i rekordu średniej prędkości. A dalej, 1900 Sport Spider z 1954 roku, niezwykle rzadki wyścigowy spider oraz eleganckie coupé 1900 Super Sprint z 1956 roku. Po kontrolach są gotowe do odpalenia silników i zaprezentowania się na tle najbardziej malowniczych miejsc Włoch.

Polecane wideo

Dodaj komentarz