Większe i mocniejsze: nowe BMW X5 ma pokonać Merca GLE

2018-06-06
Większe i mocniejsze: nowe BMW X5 ma pokonać Merca GLE

Bawarczycy pokazali właśnie nową terenówkę, model X5. Wyglądem nie zaskakuje, za to pewnymi cechami bardzo.

Wygląd jest od razu rozpoznawalny. Przeprojektowany SUV stał się jednak bardziej asertywny, ma masywniejszą chromowaną kratkę i sportowy przedni zderzak z dużymi wlotami powietrza. X5 ma bardziej ekscytujące nadwozie i nowe charakterystyczne przetłoczenie, które zaczyna się od środka tylnych drzwi.

Inne godne uwagi elementy stylizacji to przednie błotniki i smukłe tylne światła LED, które – uwaga – nie mają słynnego kształtu litery „L” BMW. Model ma również chromowany podwójny układ wydechowy i spoiler z tyłu.

Dostępnych będzie sporo pakietów do stylizacji, a warianty xLine będą miały matowe aluminiowe akcenty i 19-calowe felgi ze stopów lekkich. Modele M Sport pójdą jeszcze w innym kierunku, ponieważ dostaną dodatkowe elementy nadwozia, większe wloty powietrza, czarne akcenty o wysokim połysku i 20-calowe koła.

Nieco większy, za to mocniejszy

X5 ma 36 mm więcej długości, 66 mm szerokości i 19 mm wysokości. Rozstaw osi jest również nieco dłuższy niż wcześniej, wzrósł o 42 mm.

Ewolucyjna stylistyki nie ominęła kabiny, X5 oferuje wyższej jakości materiały, nową deskę rozdzielczą i zaktualizowaną technologię. Kierowcy mają do dyspozycji 12,3-calowy ekran z systemem informacyjno-rozrywkowym z ulepszonym menu i dodatkowymi opcjami.

X5 ma chromowane otwory wentylacyjne i cyfrowy wyświetlacz pokazujący ustawienia klimatyzacji.

Nowy osprzęt

BMW oferuje czterostrefowy system klimatyzacji i o 30 procent większy panoramiczny szklany dach. Klienci mogą również zamówić 20-głośnikowy system dźwięku przestrzennego Bowers & Wilkins Diamond Surround oraz system rozrywki na tylnym siedzeniu, który zawiera dwa 10,2-calowe wyświetlacze i odtwarzacz Blu-Ray.

Bagażnik ma pojemność 645 litrów i może zostać powiększony do 1860 litrów poprzez złożenie tylnych siedzeń. X5 będzie nadal oferowany z opcjonalnym siedzeniem w trzecim rzędzie. Jednak kupujący, którzy zazwyczaj przewożą siedmioosobową grupę pasażerów, powinni poczekać na nadchodzące X7.

W momencie premiery X5 będzie oferowany z czterema motorami. Zaczynając od jednostek benzynowych, podstawowym silnikiem jest turbodoładowany 3,0-litrowy rzędowy sześciocylindrowy silnik rozwijający moc 340 KM i 450 Nm momentu obrotowego. Umożliwia on przyspieszenie od 0-100 km/h w 5,5 sekundy (Vmax to 243 km/h).

Coś mocniejszego

Kupujący szukający czegoś mocniejszego mogą zdecydować się na X5 xDrive50i, który ma 4,4-litrowy V8 z podwójnym turbo, produkujący 455 KM i 650 Nm momentu obrotowego. Model będzie dostępny w Stanach Zjednoczonych, w Europie nie.

Pomimo rosnących obaw o silniki Diesla, BMW trzyma się ich i zaoferuje aż dwa w nowym X5. Jednostką podstawową jest turbodoładowany sześciocylindrowy silnik o mocy 265 KM i momencie obrotowym 620 Nm.

Ciekawszym motorem jest ten z X5 M50d, to sześciocylindrowy silnik o pojemności 3,0 litra z mocą 400 KM i momentem obrotowym 760 Nm. Umożliwia SUV-owi przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,2 sekundy i osiągnięcie maksymalnej prędkości 250 km/h (elektronicznie ograniczona).

Wszystkie silniki są sparowane z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, która przesyła moc na wszystkie koła. W przyszłości ma pojawić się hybryda plug-in i sportowe X5 M.

Dokładna data premiery w Polsce oraz ceny auta wkrótce.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska