Nowe Audi Q8: będzie hit!

2018-06-07
Nowe Audi Q8: będzie hit!

Zadebiutowało długo wyczekiwane Audi Q8. Auto łączy cechy eleganckiego, czterodrzwiowego, luksusowego coupé, z praktyczną wszechstronnością dużego SUV-a. Jest bogato wyposażone, połączone z siecią i wystarczająco mocne do jazdy off-road.

Na rynkach europejskich Audi Q8 pojawi się w trzecim kwartale roku 2018. Jaki jest ten samochód? Według Audi żaden inny SUV spod znaku czterech pierścieni nie emanuje taką sportową dynamiką i prestiżem. Mający 4,99 m długości, 2 m szerokości i 1,71 m wysokości SUV coupé, jest szerszy, ale jednocześnie krótszy i niższy niż siostrzane Audi Q7. Na życzenie dostępny jest system trzech przesuwanych wzdłuż foteli z tyłu. Ze złożonymi oparciami z tyłu, przestrzeń bagażowa kryjąca się pod potężną klapą bagażnika ma 1755 litrów.

Osłona chłodnicy Singleframe w ośmiokątnej stylistyce to znak rozpoznawczy Audi Q8. Tak zresztą będą wyglądać wszystkie auta z serii Q. Muskularny, pionowo ustawiony grill wraz z wysuniętym mocno do przodu frontowym spojlerem oraz mocno zaakcentowane wloty powietrza, podkreślają pewny siebie wygląd samochodu. Linia dachu elegancko opada ku tyłowi i przechodzi w delikatnie pochylone słupki D.

Drogę przed samochodem oświetlają standardowe reflektory diodowe lub dostępne opcjonalnie reflektory diodowe HD Matrix LED. W obu przypadkach, trójwymiarowa sygnatura świateł do jazdy w dzień oraz świateł tylnych podkreśla ich cyfrowy rodowód. Światła tylne połączone są ze sobą wąskim, świetlnym pasmem. Podobnie jak to było w modelu Audi quattro, tłem dla tego pasma jest czarna powierzchnia.

Audi to quattro, a quattro to Audi

Model Q8 to topowy SUV marki z Ingolstadt. Czysto mechaniczny centralny dyferencjał standardowo przenosi moc silnika na oś przednią i tylną w stosunku 40:60. Jeśli zachodzi taka potrzeba, przekierowuje więcej momentu obrotowego na oś z lepszą trakcją.

Auto ma 254 mm prześwitu, krótke zwisy i system kontroli nachylenia. Zawieszenie z układem kontroli tłumienia jest w tym aucie standardem. Opcjonalnie, w zestawieniu z komfortowym lub sportowym zestrojeniem, Audi oferuje adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z kontrolą tłumienia. W zależności od sytuacji drogowej lub od preferencji kierowcy, może ono podnieść całą karoserię o ok. 90 milimetrów.

Układ kierowniczy

Obok standardowego, progresywnego układu kierowniczego, zmieniającego przełożenie na bardziej bezpośrednie w zależności od kąta skrętu kierownicy, Audi oferuje również opcjonalny układ czterech kół skrętnych. Układ ten może przy małych prędkościach skręcić koła tylne pod kątem max. 5 stopni w kierunku przeciwnym do kierunku skrętu, co poprawia zwrotność samochodu. Może również skręcić je pod takim samym kątem w kierunku tym samym co kierunek skrętu pojazdu przy prędkościach wyższych. To z kolei wpływa na poprawę stabilności na drodze.

Bogate wnętrze

Centralnym elementem wnętrza jest dotykowy, górny wyświetlacz systemu MMI touch response. Ma wygląd czarnego panelu. W Audi Q8 niemal każdą funkcję można wywołać na jednym z dwóch dużych wyświetlaczy. Wyświetlacz górny, o przekątnej 10,1 cala, służy do obsługi systemów infotainment i nawigacji. Natomiast ekranu dolnego, o przekątnej 8,6 cala, kierowca używa do obsługi klimatyzacji, funkcji komfortu podróży oraz do wprowadzania tekstu.

Inteligentna współpraca w sieci

Audi Q8 będzie wspierać swego kierowcę w wielu sytuacjach. Wśród systemów bezpieczeństwa jazdy są m.in. adaptacyjny tempomat, asystent wydajności, asystent ruchu poprzecznego, ostrzeżenie przed zmianą pasa, ostrzeżenie o wysokich krawężnikach oraz kamery 360 stopni.

Informacje co do silników i osiągów pojawią się już wkrótce. Można się spodziewać, że w Q8 Audi zastosuje te same motory, co w siostrzanym Q7.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska