Pierwsza jazda nową Kią Ceed: bójcie się Niemcy!

2018-06-25
Pierwsza jazda nową Kią Ceed: bójcie się Niemcy!

27 czerwca na Mundialu w Rosji zagrają Niemcy z Koreą Południową. Niemcy muszą wygrać. Korea Południowa walczy o honor, bo przegrała dwa pierwsze mecze. Tymczasem w świecie motoryzacji atak na mocne Niemcy (Volkswagen) przypuszcza Korea Południowa (Kia) i wygląda na to, że ten atak będzie skuteczny.

Trzecia generacja Kii Ceed (zmieniono wreszcie pisownię) została zaprezentowana w Genewie. Mieliśmy okazję pojeździć autem podczas jazd testowych na portugalskim wybrzeżu Algarve. Aż chce się zakrzyknąć: ależ to auto jest dobre i dopracowane, skrojone perfekcyjnie pod europejskie gusta.

W samej tylko Polsce dwie pierwsze generacje Cee’da znalazły łącznie ponad 60 tys. nabywców. Auto spodobało się i było bardzo atrakcyjne cenowo. Trzecia generacja zdecydowanie wyprzedza dwie poprzednie, pod każdym względem.

Model trzeciej generacji otrzymał zmodyfikowaną pisownię nazwy – dotychczasową cee'd zastępuje Ceed. Ale to zaledwie początek zmian. „Nowy Ceed oferuje atrakcyjny design, który od początku stanowił o sile tego modelu. Zaawansowane nowe technologie sprawiają, że nowa Kia segmentu C jest bardziej komfortowa, łatwiejsza w obsłudze i bardziej bezpieczna niż jej poprzednicy. Nowe silniki i jeszcze lepiej dostosowane do wymagań europejskich nabywców właściwości jezdne sprawiają, że nowy Ceed potrafi być autem komfortowym i zachowuje się na drodze bardzo dynamicznie. Wyjątkowa na rynku siedmioletnia gwarancja zapewnia klientom bezproblemową eksploatację przez wiele lat i świadczy o wysokiej jakości wykonania nowego Ceeda” - powiedział Emilio Herrera, dyrektor operacyjny Kia Motors Europe.

Nowoczesny wygląd

Nowa rodzina Ceeda została zaprojektowana w europejskim centrum designu marki we Frankfurcie nad Menem. Za projekt odpowiada Gregory Guillaume, szef designu na Europę oraz Peter Schreyer, szef designu marki Kia na świecie. W wypadku nowego Ceeda celem stylistów było przeniesienie proporcji nadwozia i sportowego, pełnego emocji designu Stingera do modelu mniejszych rozmiarów i o innym rodzaju nadwozia.

Niższy, szerszy i z dłuższym tylnym zwisem niż poprzedni model – sylwetka nowego Ceeda z kabiną przesuniętą ku tyłowi nadwozia odznacza się innymi proporcjami niż w modelach dwóch poprzednich generacji. Zaokrąglone linie karoserii w wypadku poprzedników zastąpiono prostymi liniami w nowym Ceedzie. Charakterystyczny dla wszystkich modeli marki Kia „tygrysi nos” w osłonie chodnicy jest teraz szerszy, podobnie jak wlot powietrza w dolnej części zderzaka. Kształt przedniej części nadwozia wyznaczają proste, poziome, precyzyjne linie. Nowy model standardowo jest wyposażony w światła LED do jazdy dziennej w kształcie kostek lodu, które nawiązują do wyglądu świateł do jazdy dziennej w wersjach GT i GT Line modelu poprzedniej generacji.

Nowy Ceed jest o 20 mm szerszy i o 23 mm niższy niż model poprzedniej generacji. Rozstaw osi pozostał taki sam. Przedni zwis skrócono o 20 mm, a tylny wydłużono o 20 mm. Długość Ceeda w wersji hatchback wynosi 4310 mm.

W środku praktycznie

Kabina Ceeda wykonana została z materiałów wyższej jakości, jest bardziej ergonomiczna i funkcjonalna niż kiedykolwiek wcześniej. Rozplanowanie tablicy rozdzielczej, znane z innych nowych modeli marki Kia, zostało zaadoptowane również do nowego Ceeda. Deska rozdzielcza charakteryzuje się zdecydowanymi poziomymi liniami i jest bardziej rzeźbiona, co podkreśla jej trójwymiarowy i smukły kształt. Dzięki takiej konstrukcji stylistom oraz inżynierom udało się wygospodarować większą przestrzeń i lepsze poczucie przestronności wnętrza dla pasażera siedzącego z przodu, który dysponuje większą ilością miejsca na nogi i ma zapewnioną lepszą widoczność do przodu.

Właściwości jezdne, prowadzenie i wyciszenie wnętrza

Układ jezdny nowego Ceeda dostosowano do specyfiki europejskich dróg i kierując się upodobaniem europejskich nabywców. Pod względem właściwości jezdnych, precyzji prowadzenia i przyjemności z jazdy nowy Ceed podnosi poprzeczkę naprawdę wysoko. Sprawdziliśmy to: auto jest bardzo zwrotne, doskonale się prowadzi na krętych drogach. Jest również dobrze wyciszone.

Silniki i skrzynie biegów

Kia oferuje nowego Ceeda w wersjach hatchback i kombi z szeroką gamą silników do wyboru. Wśród benzynowych jednostek napędowych znajduje się najnowsza odmiana popularnego 1-litrowego silnika T-GDi (turbodoładowanego i z bezpośrednim wtryskiem paliwa) o mocy 120 KM.

Nowy 1,4-litrowy silnik T-GDi zastępuje jednostkę napędową GDI o pojemności 1,6 l. Silnik ten osiąga maksymalną moc 140 KM. W gamie silników benzynowych jest również jednostka napędowa 1,4 l MPi (z wielopunktowym wtryskiem paliwa), która dysponuje mocą 100 KM.

Ceed trzeciej generacji jest także dostępny z nowym silnikiem wysokoprężnym, 1,6-litrowym CRDi (z bezpośrednim wtryskiem typu common-rail). Ta jednostka napędowa jest dostępna w dwóch wariantach mocy (115 KM i 136 KM).

Każdy silnik nowego Ceeda seryjnie współpracuje z sześciobiegową przekładnią mechaniczną. Do modeli z nowymi jednostkami napędowymi – 1,4 l T-GDi i 1,6 l CRDi – do wyboru jest oferowana także siedmiobiegowa przekładnia dwusprzęgłowa.

Technologie i bezpieczeństwo

W kabinie nowy Ceed oferuje szereg nowoczesnych rozwiązań, które zwiększają komfort obsługi i podróżowania. System multimedialny jest dostępny z ekranem dotykowym o przekątnej 7,0 lub 8,0 cali. W ofercie jest także nawigacja satelitarna z usługami Kia Connected, które dostarcza firma TomTom®. System oferuje usługi Apple CarPlay™ i Android Auto™, które umożliwiają pełną integrację smartfonów.

System wyboru trybu jazdy (Drive Mode Select) pozwala dostosować reakcje wybranych podzespołów nowego Ceeda do stylu jazdy kierowcy. Tryby dostępne do wyboru to Normal oraz Sport.

Oprócz siedmiu poduszek powietrznych, które należą do wyposażenia seryjnego, nad bezpieczeństwem podróżnych dodatkowo czuwają zaawansowane aktywne systemy wspomagające kierowcę, ograniczające ryzyko kolizji. Seryjne wyposażenie nowego Ceeda obejmuje, między innymi, asystenta świateł drogowych (High Beam Assist), system monitorowania zmęczenia kierowcy (Driver Attention Warning), system utrzymywania auta na pasie ruchu (Lane Keeping Assist) z funkcją automatycznego hamowania (Forward Collision-Avoidance Assist).

Nowy Ceed jest pierwszym modelem marki Kia sprzedawanym w Europie, dostępnym z asystentem jazdy w korku (Lane Following Assist), czyli jedną z tych nowinek technologicznych, które zapewniają drugi poziom jazdy autonomicznej.

Kolejnymi systemami oferowanymi do nowego Ceeda są aktywny tempomat z funkcją Stop&Go oraz systemy: monitorowania martwego pola widzenia lusterek i ostrzegania o pojazdach zbliżających się z boku, wspomagający zmianę pasa ruchu i minimalizujący ryzyko zajechania drogi (Blind Spot Collision Warning), ostrzegania przed kolizją przy wyjeździe z miejsca parkingowego tyłem (Rear Cross-Traffic Collision Warning), wspomagania parkowania (Smart Parking Assist) i rozpoznawania pieszych z ostrzeżeniami dla kierowcy wysyłanymi poprzez drgania kierownicy (w wypadku działania Forward Collision-Avoidance Assist).

Cennik nowego Ceeda w wersji Hatchback wygląda tak:

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska