McLaren 600LT: superauto pali gumę podczas debiutu!

2018-07-16
McLaren 600LT: superauto pali gumę podczas debiutu!

Jak się okazuje, to auto to coś więcej niż tylko piękna twarz.

Nowy McLaren 600LT zadebiutował na legendarnym brytyjskim Goodwood Festival of Speed. Powiedzmy szczerze, zadebiutował z przytupem, produkując kłęby dymu, co możecie zobaczyć poniżej:

Reklamowany jest jako „najlżejsza, najpotężniejsza i najszybsza” sportowa seria McLarena kiedykolwiek. Jaki jest ten samochód? Oddajmy głos twórcom:

„Specjalna uwaga należy się systemowi zarządzania 3,8-litrowym silnikiem V8 z podwójnym turbodoładowaniem. Został skalibrowanym tak, by obniżyć ciśnienie w układzie wydechowym i dolotowym. Dzięki temu jest bardziej ekstremalny niż silnik z McLarena Senny. 600LT ma moc 592bhp przy 7500 obr./min. i maksymalnym momencie obrotowym 620 Nm maksymalnego momentu obrotowego w przedziale 5500-6500 obr./min. Te liczby zapewniają fantastyczny poziom wydajności: sprint od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 2,9 sekundy, co odpowiada przyspieszeniu kultowego modelu wyczynowego McLaren 675LT Super Series. Od 0 do 200 km/h auto rozpędza się w 8,2 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 328 km/h”.

McLaren unikatowy

Jeśli chodzi o oznaczenie „Longtail” - to właśnie oznacza skrót LT – oddajmy głos prezesowi McLarena, Mike'owi Flewittowi: „To czwarty McLaren od ponad dwóch dziesięcioleci określany w ten sposób. 600LT na nowo definiuje oczekiwania w zakresie supersportowych osiągów. Zapewnia doskonałe przyspieszenie i wyjątkową prędkość pokonywania zakrętów”.

McLaren 600LT to wyścigowy samochód na ulice. Także wnętrze jest podporządkowane osiągom, surowe tak bardzo, jak to tylko możliwe. Kokpit McLarena 600LT jest ukierunkowany na kierowcę. Materiał wykończeniowy to lekka Alcantara. Brak jest dywaników przy fotelach kierowcy i pasażera oraz pod siedzeniami, co pozwoliło oszczędzić 12,6 kg, ponieważ w to miejsce zastosowano włókno węglowe.

Klimatyzacja na żądanie 

Także schowki zostały usunięte, a kieszenie w drzwiach zastąpiono lekkimi siatkami. Klimatyzacja, nawigacja satelitarna i system audio są dostępne jako bezpłatna opcja, ponieważ nie są standardowo zamontowane. Elementy z włókna węglowego, po raz pierwszy umieszczone w McLarenie P1, a następnie użyte w modelu McLaren 675LT, są montowane standardowo także w 600LT. Pozwoliło to zaoszczędzić kolejne 46,3 kg.

Ile będzie kosztował model 600LT Coupé? Można składać już zamówienia u dealerów McLarena, na 240 tys. dolarów. W cenę wliczony jest jeden dzień na torze wyścigowym pod okiem doświadczonych instruktorów jazdy.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska