Test Playboya: dobra zabawa w Lexusie RC F Sport

Test Playboya: dobra zabawa w Lexusie RC F Sport

Ostatnio na rynku motoryzacyjnym zaroiło się od małych sportowych samochodów. Po latach posuchy w tym segmencie nagle wróciła moda na sportowe coupe w rozmiarze M. Audi, BMW, Mercedes, Infiniti mają dla klientów ciekawe oferty, więc Lexus nie mógł zostać w tyle i zaprezentował światu model RC.

Choć porównania z mangą wydają się już nieco wyświechtane, to nie da się ukryć, że z zewnątrz Lexusy mają coś japońskich komiksów. Ale to dobrze, bo wyróżniają się na ulicach i przykuwają wzrok przechodniów. A przecież o to w tych autach chodzi.

Testowana przez nas wersja RC 200t wyposażona jest w 2,0-litrowy silnik z turbosprężarką typu twin-scroll, wprowadzoną w kilku modelach Lexusa w 2015 roku. Ten 4-cylindrowy silnik generuje moc 245 KM oraz maksymalny moment 350 Nm. Pozwala to Lexusowi RC 200t rozpędzać się od 0 do 100 km/h w 7,5 sekundy i osiągać maksymalną prędkość 230 km/h.

Precyzyjna skrzynia i lekkość prowadzenia

2-litrowy, turbodoładowany silnik przekazuje napęd na tylne koła za pośrednictwem 8-stopniowej skrzyni biegów, pierwotnie opracowanej dla wyczynowego RC-F. Gdyby ktoś miał ochotę na szczyptę sportowej jazdy, to łopatki przy kierownicy pozwalają przejąć ręczną kontrolną nad zmianą przełożeń.

Zarówno zawieszenie, jak i elektrycznie wspomagany układ kierowniczy (EPS) zapewniają RC 200t doskonałą dynamikę jazdy, zwrotność, precyzję reakcji na ruchy kierownicy oraz mocne trzymanie się jezdni. Ta lekkość i precyzja prowadzenia dają z jazdy naprawdę sporo frajdy.

Wystrój kabiny ociera się o perfekcję. Spasowanie i dobór materiałów może być wzorem w tej klasie. Wyposażenie kabiny obejmuje szereg zaawansowanych rozwiązań, takich jak systemy multimedialne Lexus Display Audio lub Electro Multi Vision Navigation, obsługiwane za pośrednictwem 4,2-calowego wyświetlacza wielofunkcyjnego oraz 7-calowego wyświetlacza umieszczonego w konsoli środkowej. Szkoda tylko, że zastosowany przez Lexusa touchpad nie jest tak precyzyjny, jak u konkurencji. Za to system audio Mark Levinson Premium Surround jest na najwyższym poziomie. Nie można natomiast spodziewać się furory po dźwięki silnika. W końcu to 4 cylindrowy motor z turbodoładowaniem. Gdyby ktoś miał ochotę na większe doznania, to w odpowiednim trybie z głośników popłynie nagrany dźwięk silnika V8.

Fantastyczne i dopracowane wnętrze

Pięknie zaprojektowane zegary dodają RC zarówno elegancji, jak i drapieżnego wyglądu. Można nimi sterować na wiele sposobów, dopasowując wygląd do własnych upodobań. Zmieniają się też w zależności od wybranego trybu jazdy. W ustawieniach sportowych robią się oczywiście czerwone. Dla podkreślenia sportowej elegancji modelu coupe, w luksusowym wnętrzu RC w maksymalnym stopniu wykorzystano kontrastowe zestawienia kolorów, materiałów oraz tonacji wewnętrznego oświetlenia. W tym ostatnim przypadku zamiast tradycyjnego kierowania strumienia światła od góry, zastosowano podświetlanie elementów kabiny od dołu, łącznie z podświetleniem tapicerki drzwi, o jasności automatycznie dopasowującej się do warunków jazdy.

Wersja F Sport modelu RC wyróżnia się wyjątkową klepsydrową osłoną chłodnicy, która jest szersza i niższa niż w innych modelach Lexusa oraz ma nowy wzór „F”.

Obie wersje, wyposażone są w 19-calowe, aluminiowe felgi oraz dostępne są w dziewięciu kolorach nadwozia, m.in. tylko w wersji F-SPORT - pomarańczowym Lava Orange, niebieskim Heat Blue i białym F White. Dodatkowo RC 200t F SPORT może być wyposażony w ekskluzywne przednie i tylne zaciski hamulcowe w kolorze pomarańczowym.Nie pomaga im to w lepszym hamowaniu, ale wyglądają znakomicie.

Lexus RC 200t to model przeznaczony dla osób, które cenią sobie przede wszystkim wygląd i komfort. Nie mogą się spodziewać wybitnych osiągów drogowych, ale też niespecjalnie im na nich zależy. Dla tych o zacięciu sportowym, przygotowano model RC F z silnikiem V8 o pojemności 5 litrów i mocy 477 KM.

 

 

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska