Ferrari Purosangue – pierwszy SUV Ferrari

2018-09-19
Ferrari Purosangue – pierwszy SUV Ferrari

Ferrari zaprezentowało swoje plany biznesowo-konstruktorskie na najbliższe lata. Marka planuje aż 15 premier nowych aut, a wśród nich znajduje się pierwszy SUV – Purosangue.

Choć Ferrari już teraz zarabia najwięcej kasy spośród wszystkich producentów na jednym sprzedanym egzemplarzu auta, to wcale nie zamierza spoczywać na laurach i planuje dalszą ekspansję. W latach 2019-2022 marka chce wypuścić na rynek 15 nowych modeli i zwiększyć sprzedaż swoich aut do 10 tys. egzemplarzy rocznie.

W najbliższych latach Ferrari ma przede wszystkim postawić na samochody hybrydowe i budowę aktualnych modeli w wersjach ekologicznych, ale zdecydowanie najciekawiej i przy okazji najwyraźniej prezentuje się jednak projekt pierwszego SUV-a marki.

SUV, nie-SUV

Purosangue, bo tak nazywać się będzie to auto, po włosku oznacza „rasowy”, „czystej krwi”. Wbrew nazwie nie będzie to jednak SUV czystej krwi. Ba, sam prezes Ferrari Louis Carey Camillieri twierdzi, że nie chce słyszeć tego słowa w jednym zdaniu razem z nazwą włoskiej marki. Ale choćby i sam papież zakazywał używania tej nazwy, to nie zmieni to jednak faktu, że Purosangue najbliżej jest właśnie do SUV-a, no, może do crossovera. Tym bardziej, że w prezentacji twórcy wprost nawiązują do większego kolegi zza miedzy, czyli Lamborghini Urusa.

Nowy, od początku

Purosangue ma zostać zaprojektowane od podstaw – począwszy od nowej platformy, przez wnętrze, kierownicę i multimedia oparte na sztucznej inteligencji. Samochód ma być również wyposażony w zupełnie nowe zawieszenie i regulowany prześwit; będzie też bardziej komfortowy, szybszy i zabawniejszy od poprzedników. Auto ma być też dostępne w dwóch wersjach – z silnikiem benzynowym i, oczywiście, hybrydowym.

Premiery Ferrari Purosangue możemy spodziewać się jednak dopiero pod koniec 2022 roku. W międzyczasie będziemy więc musieli zadowolić się pozostałymi 14 nowymi autami marki. Może jakoś przeżyjemy.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska