Mercedes-AMG dla początkujących: nowy A 35 4MATIC

2018-09-27
Mercedes-AMG dla początkujących: nowy A 35 4MATIC

Emocjonujący, zwinny i cyfrowy: Mercedes-AMG wprowadza do oferty zupełnie nowy bazowy model o wysokich osiągach – A 35 4MATIC. Bazuje on na najnowszej przednionapędowej platformie Mercedesa i jest zasilany nową benzynową jednostką 2.0 turbo o mocy 306 KM.

Nadwozie, zawieszenie, napęd na obie osie, przekładnia, programy jazdy, zestrojenie – każdy aspekt konstrukcji został tu zaprojektowany z myślą o maksymalnej dynamice jazdy i to bez wyrzeczeń w zakresie codziennej wygody. Osiągi na poziomie aut sportowych (przyspieszenie 0-100 km/h w 4,7 s) oraz charakterystyczny design dodatkowo wzmacniają tożsamość A 35 4MATIC.

Nowy A 35 4MATIC wzbogaca portfolio Mercedes-AMG o model bazowy. Projekt samochodu w całości realizowano przy okazji prac nad nową Klasą A, czyli równolegle z budową kolejnej generacji A 45 4MATIC.

Podstawą dla zapewnienia precyzyjnych reakcji na zmianę kierunku jazdy oraz stabilności w zakresie zbieżności i pochylenia kół – nawet przy wysokich prędkościach – są zabiegi przeprowadzone w celu usztywnienia przedniej partii nadwozia. Jej sztywność skrętną zwiększa panel usztywniający w postaci przykręcanej aluminiowej płyty pod silnikiem. Aby ograniczyć podatność nadwozia na skręcanie i dodatkowo zwiększyć sztywność, w przedniej części podwozia zastosowano dwa dodatkowe ukośne wzmocnienia (rozpórki).

Dwulitrowa, turbodoładowana jednostka to nowa konstrukcja, bazująca na 4-cylindrowym silniku M 260 z nowej Klasy A. Motor żywiołowo odpowiada na ruchy pedału gazu, odznacza się wysokim maksymalnym momentem obrotowym (400 Nm od 3000 obr./min) i emocjonującym brzmieniem.

Układ doładowania korzysta z turbosprężarki typu twin-scroll, która łączy optymalną responsywność przy niskich obrotach z solidnym przyrostem siły napędowej przy tych wyższych. Obudowa turbosprężarki twin-scroll jest podzielona na dwa równoległe kanały, które w połączeniu z dwoma osobnymi kanałami w kolektorze wydechowym pozwalają na rozdzielenie strumienia spalin kierowanego na łopatki wirnika turbiny.

Także dwusprzęgłowa skrzynia AMG Speedshift DCT 7G ma swój wkład w zwinny, dynamiczny charakter nowego A 35 4Matic. Zmiana biegów odbywa się błyskawicznie, a dobór przełożeń pozwala uzyskać spontaniczne przyspieszenia w całym zakresie prędkości. Standardowa funkcja Race-Start zapewnia maksymalne przyspieszenie przy ruszaniu i dostarcza wyjątkowo emocjonujących wrażeń z jazdy. Zakres funkcji przekładni AMG Speedshift DCT 7G uzupełniają dwa programy ręcznej zmiany biegów manetkami przy kierownicy (M) – tymczasowy i stały.

Montowany w standardzie jest aktywny napęd na cztery koła AMG Performance 4Matic. Układ ten łączy najlepszą możliwą trakcję z mnóstwem frajdy z jazdy. Podział momentu obrotowego między osiami jest regulowany płynnie zależnie od warunków jazdy, a jego zakres sięga od konfiguracji całkowicie przednionapędowej do 50:50.

Pięć programów jazdy AMG Dynamic Select – Slippery, Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual – zapewnia szeroki zakres charakterystyki samochodu, od komfortowego aż po zdecydowanie dynamiczny. Każdy z trybów zmienia szereg parametrów, takich jak reakcja silnika czy przykładni.

 

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska