Powrót legendy: nowe BMW serii 8

2018-10-12
Powrót legendy: nowe BMW serii 8

To wyścigówka dla gentlemana. BMW otwiera nowy rozdział w historii swoich samochodów sportowych. Wprowadza na rynek nowe BMW serii 8 Coupé, czyli samochód o wybitnych osiągach, emocjonującym wyglądzie oraz luksusowym i bardzo nowoczesnym wyposażeniu.

Dynamika jazdy była głównym celem procesu projektowego nowego BMW serii 8 Coupé. Karoseria, napęd i układ jezdny zostały konsekwentnie zaprojektowane pod kątem maksymalnej zwinności, precyzji i pewności siebie godnej samochodu sportowego. Szczególnie mocne silniki połączono tu z inteligentnym napędem na cztery koła BMW xDrive i rozwiązaniami z zakresu BMW EfficientLightweight.

Na szczycie palety modeli stoi BMW M850i xDrive Coupé z nowym silnikiem benzynowym V8 o mocy 530 KM. Równolegle z tym modelem BMW M Performance w listopadzie 2018 r. na rynek wejdzie też BMW 840d xDrive Coupé z sześciocylindrowym rzędowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 320 KM.

Wygląd zewnętrzny: nowy design tworzy sportową estetykę

Wygląd zewnętrzny BMW serii 8 Coupé stanowi nowoczesną interpretację sportowej estetyki, która wyraża ekskluzywność i zmysłowość. Model seryjny spełnia w ten sposób oczekiwania, jakie rozbudziło BMW Concept serii 8. Nowe BMW serii 8 Coupé demonstruje dynamiczny charakter intensywniej niż jakiekolwiek wcześniejszy model tej marki poprzez wyrazisty wyprofilowanie powierzchni karoserii. Duże powierzchnie podzielone są przez minimalistyczne i precyzyjnie poprowadzone linie przetłoczeń. O proporcjach nowego BMW serii 8 Coupé decyduje niskie zawieszenie, wydłużona sylwetka z niską powierzchnią bocznych szyb, elegancka linia dachu oraz duży rozstaw osi i kół. Zewnętrzne wymiary to: długość 4843 mm, szerokość 1902 mm i wysokość 1341 mm oraz rozstaw osi wynoszący 2822 mm.

Trójwymiarowo ukształtowany pas przedni i duże wloty powietrza, które w BMW M850i xDrive Coupé i w połączeniu z pakietem sportowym M są jeszcze bardziej dominujące, a także precyzyjne kontury maski silnika w imponujący sposób oddają moc tego sportowego samochodu. Nisko umieszczone nerki BMW mają heksagonalne kontury i jednoczęściową ramkę. Reflektory diodowe są tutaj tak płaskie, jak w żadnym innym dotychczasowym modelu. Opcjonalnie oferowane są światła laserowe BMW z adaptacyjnym oświetleniem jezdni i funkcją Selective Beam.

Precyzyjne detale optymalizują aerodynamikę i masę

Całkowicie osłonięte podwozie, aktywne klapy powietrza oraz zasłony powietrzne ze skrzelami zmniejszają opory powietrza aerodynamicznej karoserii BMW serii 8 Coupé. Również wąskie nóżki lusterek przyczyniają się do optymalizacji opływu powietrza. Dokładka przedniego zderzaka w BMW M850i xDrive Coupé dodatkowo minimalizuje wypór przedniej osi przy dużych prędkościach. Dach nowego BMW serii 8 Coupé ma pośrodku wgłębienie przypominające podwójną wypukłość klasycznych samochodów wyścigowych.

Wnętrze: sportowe wrażenia z jazdy, relaksująca, luksusowa atmosfera

Nowoczesną i minimalistyczną stylistykę widać również we wnętrzu nowego BMW serii 8 Coupé. Tworzy relaksującą i luksusową atmosferę. Wzdłużna orientacja wszystkich linii kieruje przy tym wzrok do przodu, co sprzyja sportowej atmosferze jazdy. Wszystkie elementy obsługi są logicznie pogrupowane. Klarowne powierzchnie skutecznie podkreślają wysoką jakość materiałów. Powierzchnie dekoracyjne ograniczono tylko do typowego w samochodach sportowych połączenia między konsolą środkową a deską rozdzielczą.

Luksusowy charakter nowego BMW serii 8 Coupé można dodatkowo podkreślić wysokiej klasy wyposażeniem dodatkowym. W ofercie jest m.in.: kluczyk BMW z wyświetlaczem, system telefoniczny z ładowaniem bezprzewodowym, klimatyzacja foteli, Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System oraz aplikacje szklane na wybranych elementach obsługi.

Nowy silnik V8 o imponującej mocy i dźwięku

W BMW M850i xDrive Coupé zadebiutuje nowy silnik V8. Jednostka o pojemności 4,4 l z technologią M Performance TwinPower Turbo łączy oddawanie mocy z brzmieniem dodatkowo wzmocnionym przez sportowy układ wydechowy ze sterowanymi przepustnicami. Oprócz skrzyni korbowej gruntownie zmodernizowano też turbosprężarki umieszczone w przestrzeni V pomiędzy rzędami cylindrów, bezpośredni wtrysk benzyny, izolację termiczną i układ przewodów chłodzących, jak również zapłon i elektronikę silnika. Aby zapewnić optymalną charakterystykę pracy i wytrzymałość, nowy ośmiocylindrowy silnik został poddany gruntownym testom obejmującym wszystkie potencjalne sytuacje obciążeniowe, od długotrwałego obciążenia na biegu jałowym po bardzo dynamiczne strojenie na Pętli Północnej toru Nürburgring.

Dzięki zwiększeniu mocy o 68 KM (bez zwiększania masy), w porównaniu z poprzednim silnikiem, nowa jednostka V8 osiąga obecnie 530 KM w zakresie od 5500 do 6000 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 750 Nm dostępny jest w szerokim zakresie od 1800 do 4600 obr/min. BMW M850i xDrive Coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 3,7 s.

8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic i nowy xDrive

Silniki napędzają auto za pośrednictwem zmodernizowanej 8-stopniowej sportowej skrzyni Steptronic. Większa rozpiętość przełożeń, nowy sterownik skrzyni i zoptymalizowane sterowanie hydrauliczne zwiększają dynamikę zmiany biegów, wydajność i komfort pracy przekładni. W wyposażeniu standardowym oferowane są też łopatki przy kierownicy do ręcznej zmiany biegów.

Inteligentny napęd na cztery koła BMW xDrive działa wydajniej niż kiedykolwiek dotąd. Dzięki szybkiemu, precyzyjnemu i w pełni adaptacyjnemu rozdziałowi momentu obrotowego pomiędzy przednie i tylne koła zapewnia optymalną trakcję i stabilność jazdy nawet przy bardzo dynamicznej jeździe. Większe przeniesienie napędu na tył zapewnia przy tym właściwości jezdne typowe dla samochodów sportowych BMW. Regulowana blokada mechanizmu różnicowego napędu tylnej osi w BMW M850i xDrive Coupé oferowana w wyposażeniu standardowym sprzyja sportowej jeździe.

Wyposażenie standardowe nowego BMW serii 8 Coupé obejmuje adaptacyjny układ jezdny M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami. Pozwala to na precyzyjne dozowanie resorowania i amortyzacji, które umożliwia kierowcy wyczucie nawierzchni. Dostępny w wyposażeniu standardowym zintegrowany aktywny układ kierowniczy zmniejsza średnicę zawracania, zwiększa zwinność i optymalizuje stabilność podczas zmiany pasa ruchu lub pokonywania zakrętów przy wyższych prędkościach. Sportowe właściwości jezdne dodatkowo podnosi opcjonalna aktywna stabilizacja przechyłów bocznych oferowana w nowym BMW M850i xDrive Coupé jako wyposażenie dodatkowe.

Zaawansowane systemy wspomagające kierowcę

Komfort i bezpieczeństwo nowego BMW serii 8 Coupé można zoptymalizować dzięki szerokiej gamie zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę. Wybór obejmuje aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go, asystenta kierowania i pasa ruchu, ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu, ostrzeganie przy zmianie pasa ruchu, asystenta pasa ruchu z ochroną przed kolizjami bocznymi i asystentem omijania, system BMW Night Vision oraz ostrzeganie przed ruchem poprzecznym, przed pierwszeństwem przejazdu i przed jazdą pod prąd.

Asystent parkowania oprócz kierowania przejmuje też przyspieszanie i hamowanie. W skład systemu wchodzi również asystent cofania umożliwiający wygodną jazdę wstecz na odległość do 80 metrów. Kieruje on pojazdem dokładnie po torze ostatnio przejechanego na wprost odcinka.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska