Pierwszy rzut oka na BMW serii 8 Convertible

2018-11-02
Pierwszy rzut oka na BMW serii 8 Convertible

Tego się można było spodziewać. W ślad za wersją Coupe BMW pokazało wersję z odkrytym dachem nowej serii 8. To jeszcze bardziej seksowne auto.

Tak jak w przypadku Coupe, tak i tu dynamika jazdy była głównym celem procesu projektowego. Karoseria, napęd i układ jezdny zostały konsekwentnie zaprojektowane pod kątem maksymalnej zwinności, precyzji i pewności siebie godnej samochodu sportowego. Szczególnie mocne silniki połączono z inteligentnym napędem na cztery koła BMW xDrive i rozwiązaniami z zakresu BMW EfficientLightweight.

Nowy design

Wygląd zewnętrzny BMW serii 8 stanowi nowoczesną interpretację sportowej estetyki.

Duże powierzchnie podzielone są przez minimalistyczne i precyzyjnie poprowadzone linie przetłoczeń. O proporcjach nowego BMW serii 8 decyduje niskie zawieszenie, wydłużona sylwetka z niską powierzchnią bocznych szyb, elegancka linia dachu oraz duży rozstaw osi i kół. Zewnętrzne wymiary to: długość 4843 mm, szerokość 1902 mm i wysokość 1341 mm oraz rozstaw osi wynoszący 2822 mm.

Trójwymiarowo ukształtowany pas przedni i duże wloty powietrza, które w BMW M850i xDrive i w połączeniu z pakietem sportowym M są jeszcze bardziej dominujące, a także precyzyjne kontury maski silnika w imponujący sposób oddają moc tego sportowego samochodu. Nisko umieszczone nerki BMW mają heksagonalne kontury i jednoczęściową ramkę. Reflektory diodowe są tutaj tak płaskie, jak w żadnym innym dotychczasowym modelu. Opcjonalnie oferowane są światła laserowe BMW z adaptacyjnym oświetleniem jezdni i funkcją Selective Beam.

Precyzyjne detale 

Całkowicie osłonięte podwozie, aktywne klapy powietrza oraz zasłony powietrzne ze skrzelami zmniejszają opory powietrza aerodynamicznej karoserii. Również wąskie nóżki lusterek przyczyniają się do optymalizacji opływu powietrza.

Dokładka przedniego zderzaka dodatkowo minimalizuje wypór przedniej osi przy dużych prędkościach.

Sportowe wnętrze

Nowoczesną i minimalistyczną stylistykę widać również we wnętrzu nowego auta. Tworzy relaksującą i luksusową atmosferę. Wzdłużna orientacja wszystkich linii kieruje przy tym wzrok do przodu, co sprzyja sportowej atmosferze jazdy.

Wszystkie elementy obsługi są logicznie pogrupowane. Klarowne powierzchnie skutecznie podkreślają wysoką jakość materiałów. Powierzchnie dekoracyjne ograniczono tylko do typowego w samochodach sportowych połączenia między konsolą środkową a deską rozdzielczą.

Luksusowy charakter nowego BMW serii 8 można dodatkowo podkreślić wysokiej klasy wyposażeniem dodatkowym. W ofercie jest m.in.: kluczyk BMW z wyświetlaczem, system telefoniczny z ładowaniem bezprzewodowym, klimatyzacja foteli, Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System oraz aplikacje szklane na wybranych elementach obsługi.

Nowy silnik V8 

Tak jak w wersji Coupé, tak w Convertible zadebiutuje nowy silnik V8. Jednostka o pojemności 4,4 l z technologią M Performance TwinPower Turbo łączy oddawanie mocy z brzmieniem dodatkowo wzmocnionym przez sportowy układ wydechowy ze sterowanymi przepustnicami.

Oprócz skrzyni korbowej gruntownie zmodernizowano też turbosprężarki umieszczone w przestrzeni V pomiędzy rzędami cylindrów, bezpośredni wtrysk benzyny, izolację termiczną i układ przewodów chłodzących, jak również zapłon i elektronikę silnika.

Aby zapewnić optymalną charakterystykę pracy i wytrzymałość, nowy ośmiocylindrowy silnik został poddany gruntownym testom obejmującym wszystkie potencjalne sytuacje obciążeniowe, od długotrwałego obciążenia na biegu jałowym po bardzo dynamiczne strojenie na Pętli Północnej toru Nürburgring.

Dzięki zwiększeniu mocy o 68 KM (bez zwiększania masy), w porównaniu z poprzednim silnikiem, nowa jednostka V8 osiąga obecnie 530 KM w zakresie od 5500 do 6000 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 750 Nm dostępny jest w szerokim zakresie od 1800 do 4600 obr/min. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 3,7 s.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska