Nowa Mazda 3: w stronę premium

2018-11-29
Nowa Mazda 3: w stronę premium

Japończycy przekonują, że nowy model początkuje nową erę, w której pojęcie Mazda Premium stanie się rzeczywistością.

Czym jest przyjemność prowadzenia samochodów marki Mazda według ich producentów? Polega ona na tym, że w codziennych sytuacjach – w drodze do pracy, do centrum handlowego, podczas wyjazdu z rodziną – samochód przyśpiesza, skręca i hamuje w sposób, który odbiera się jako całkowicie naturalny i intuicyjny. Tak, jak gdyby operowało się narzędziem, które idealnie leży w ręku, bo używa się go od wielu lat.

Doznanie interakcji z samochodem sprawia przyjemność i powoduje, że chce się jeździć więcej, częściej i dalej. Pasażerowie odczuwają relaks i komfort. Jazda podoba im się, bo ruch samochodu jest zgodny z naturalnymi ruchami ludzkiego ciała. Dzięki temu wszyscy obecni we wnętrzu odczuwają dynamikę auta jako zjawisko przyjazne. Design od pierwszego spojrzenia przykuwa uwagę, a kiedy dostrzega się, jak jego ekspresja zmienia się wraz z różnicami w oświetleniu i otaczającej scenerii, nabiera się ochoty na kolejną przejażdżkę.

W ubiegłym roku Mazda ogłosiła „Sustainable Zoom-Zoom 2030” – długoterminową wizję rozwoju technicznego. Określono w niej, w jaki sposób Mazda planuje wykorzystywać doznanie przyjemności prowadzenia w swoich poszukiwaniach rozwiązań dla problemów, przed którymi stoi planeta oraz zamieszkujący ją ludzie i społeczeństwa.

Nowa Mazda 3 jest pierwszym dostępnym komercyjnie modelem, w którym zastosowano niektóre rozwiązania techniczne będące realizacją tej wizji – rewolucyjny, nowy silnik benzynowy nazwany Skyactiv-X oraz komplet rozwiązań strukturalnych nazwanych Architekturą Skyactiv-Vehicle. Co więcej, nowa Mazda3 jako pierwsza korzysta z dojrzalszej interpretacji języka projektowania Kodo, który wnika w samą istotę japońskiej estetyki, by w oparciu o nią kreować elegancki, wysmakowany styl.

Mazda 3 jest modelem globalnym, motorem który napędza całą markę, zarówno z punktu widzenia jej wizerunku, jak i rozwoju biznesowego. Od czasu premiery w roku 2003 sprzedanych zostało ponad 6 mln egz. kolejnych generacji tego modelu. Dzięki nim nabywcy z całego świata poznawali charakterystyczną dla Mazdy przyjemność prowadzenia i rosła globalna świadomość marki.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska