Gorąca mini-limuzyna: Mercedes-AMG A 35 4Matic

2019-04-02
Gorąca mini-limuzyna: Mercedes-AMG A 35 4Matic

Po hot hatchu czas na kolejny stopień sportowych osiągów: A 35 4Matic Limuzyna to drugi model Mercedes-AMG zbudowany na nowej platformie dla aut kompaktowych, a jednocześnie pierwszy wybór dla klientów poszukujących sportowego, typowego dla marki charakteru w połączeniu z komfortową przestrzenią dla podróżujących i na bagaż.

Dynamika jazdy zwinnego auta jest zasługą 4-cylindrowego benzynowego silnika turbo o pojemności 2 litrów i mocy 306 KM, dwusprzęgłowej przekładni AMG Speedshift DCT 7G, zawieszenia AMG oraz aktywnego napędu na obie osie AMG Performance 4Matic.

Nowy Mercedes-AMG A 35 4Matic Limuzyna to propozycja dla młodych pasjonatów, poszukujących wysokich osiągów oraz komfortowej przestrzeni, większej niż w przypadku hatchbacka. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 4,8 s oraz prędkość maksymalna 250 km/h (ograniczona elektronicznie) powinny spełnić wszystkie wymagania.

Czterodrzwiowa limuzyna o rozstawie osi 2729 milimetrów ma silne proporcje, z krótkimi karoserii. Z przodu wyróżnia ją osłona chłodnicy z podwójną listwą, przedni zderzak AMG z prowadnicami powietrza i spojlerem oraz elementy ozdobne z chromowanym, srebrnym wykończeniem. Z profilu uwagę zwracają aerodynamicznie zoptymalizowane 18-calowe alufelgi, o wzorze z pięcioma podwójnymi ramionami. Stylizacja tylnego pasa optycznie poszerza nadwozie kompaktowej limuzyny. Wzrok przyciągają dwuczęściowe tylne lampy oraz nowy wkład dyfuzora, a także spojler na krawędzi tylnej pokrywy i dwie okrągłe końcówki układu wydechowego umieszczone po bokach zderzaka.

Cyfrowy zestaw wskaźników

Wewnątrz kierowca może wybrać jeden z trzech stylów wyświetlania informacji na zestawie wskaźników AMG. Szczególnie efektowny jest tryb supersportowy, z okrągłym obrotomierzem i dodatkowymi informacjami przedstawionymi w postaci trójwymiarowych słupków po lewej i prawej stronie ekranu. Za pomocą menu AMG można wywoływać różne widoki specjalne, takie jak przeciążenie czy dane jednostki napędowej.

Sercem auta jest dwulitrowa, turbodoładowana jednostka odznacza się żywiołową reakcją na ruchy pedału gazu, wysokim maksymalnym momentem obrotowym (400 Nm od 3000 obr./min) i emocjonującym brzmieniem.

Aktywny napęd na obie osie AMG Performance 4Matic

Układ napędowy łączy najlepszą możliwą trakcję z mnóstwem frajdy z jazdy. Podział momentu obrotowego między osiami jest regulowany płynnie zależnie od warunków jazdy, a jego zakres sięga od konfiguracji całkowicie przednionapędowej do 50:50.

Za aktywny transfer momentu obrotowego do tylnych kół odpowiada zamontowane przy tylnej osi, elektromechanicznie sterowane sprzęgło wielotarczowe. Dystrybucja siły napędowej zależy nie tylko od prędkości jazdy, przyspieszenia wzdłużnego i poprzecznego oraz kąta skrętu kół, ale także od różnicy w prędkości obrotowej poszczególnych kół, wybranego przełożenia oraz pozycji pedału gazu.

Auto ma pięć programów jazdy AMG Dynamic Select – Slippery, Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual – które zapewniają szeroki zakres ustawień charakterystyki samochodu, od komfortowego aż po zdecydowanie dynamiczny. Każdy z trybów zmienia szereg parametrów, takich jak reakcja silnika czy przykładni. Nowy program jazdy Slippery został zoptymalizowany pod kątem jazdy po śliskiej, np. oblodzonej nawierzchni

Rejestrator danych na tor

Najciekawszą opcją nowego auta jest AMG Track Pace. To aplikacja systemu MBUX, która niczym wirtualny inżynier wyścigowy stale rejestruje ponad 80 parametrów pojazdu (np. prędkość, przyspieszenie) podczas jazdy na zamkniętych torach wyścigowych. Prócz tego podaje czasy okrążeń i przejazdów sektorów oraz różnice względem czasu odniesienia. Ponieważ określone dane mają kolor zielony lub czerwony, kierowca nie musi „wczytywać się” w szczegółowe wyniki – wystarczy rzut oka, by sprawdzić, czy zanotował lepszy, czy gorszy czas. Po sesji jazdy torowej może przeanalizować swoje osiągnięcia i na tej podstawie doskonalić technikę jazdy.

Poza tym aplikacja mierzy i zapisuje wartości przyspieszeń i opóźnień (np. 0-100 km/h, 1/4 mili, 100-0 km/h) dzięki wykorzystaniu nowego, precyzyjnego algorytmu określania położenia pojazdu, wykrywa nawet, kiedy tor jazdy jest omijany lub skracany. W tym celu bierze pod uwagę dane GPS oraz informacje z czujników pojazdu (przyspieszenie, żyroskop, kąt skrętu, prędkości kół).

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska