Oglądający filmy dla dorosłych stają się bardziej religijni

2017-11-29
Oglądający filmy dla dorosłych stają się bardziej religijni

Muszą jednak spełnić przy tym jeden, dość istotny warunek.

O pornografii pisaliśmy na naszej stronie już wielokrotnie i chociaż zdajemy sobie sprawę, że z jej oglądania mogą płynąć pewne korzyści, to jednak podchodzimy do niej z dystansem – sposób, w jaki seks jest przedstawiany w filmach dla dorosłych w ogromnej większości przypadków nijak się ma do rzeczywistości.

 

Stosunek Kościoła Katolickiego do pornografii jest – co nie powinno nikogo dziwić – od zawsze jednoznacznie negatywny. Przypuszczamy jednak, że gdyby jego hierarchowie poznali wyniki najnowszych badań przeprowadzonych przez amerykańskiego socjologa Samuela Perry'ego, opublikowanych w periodyku „Journal of sex research” byliby nie mniej zdziwieni, niż my.

 

Naukowiec przez sześć latach badał zachowania i religijność 1300 osób lubujących się w filmach dla dorosłych. Dzięki tym obserwacjom doszedł do interesujących wniosków. Okazuje się bowiem, że że ci, którzy często i regularnie oglądali porno, wydawali się bardziej religijni, częściej się modlili i uczestniczyli we mszy świętej, niż ci, którzy na seans tego typu decydowali się jedynie od czasu do czasu. Dlaczego tak jest? Zdaniem Perry’ego decydującym czynnikiem jest poczucie winy, które towarzyszy oglądaniu pornografii, a zbliżenie się do wiary ma być pewnym rodzajem rekompensaty za popełnione grzechy. Dla tradycyjnie wychowanych Amerykanów pornografia jest sprzeczna z moralnością – i chociaż zdarza im się ulec pokusie i obejrzeć „niegrzeczny” film, to starają się później naprawić swój błąd.

 

Badania potwierdzają przy tym, że osoby stroniące od pornografii były najbardziej religijne i pewne swojej wiary. Zupełnie odwrotnie jest w przypadku tych, dla których oglądanie filmów porno stało się codzienną czynnością – dla nich jest coś tak oczywistego, że nie ma już wpływu na religijność.

 

Zobacz 5 mitów, które tworzy pornografia:

 

 

foto: iStock

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska